איך מנהלים את התוכן מסביבנו ולא נותנים לו להלום בנו?

שיתוף

"הלם התוכן" מתייחס לכך שהיקף התוכן מסביבנו גדל כל כך מהר, אל מול שהקיבולת שלנו לצרוך תוכן שלא השתנתה, עד שאיבדנו את היכולת לעמוד בקצב.

והפער הזה רק הולך וגדל בכל רגע ורגע.

אנו מתייחסים להצפת התוכן שאנו חווים כבעיה אחת למרות שהיא כוללת מספר בעיות בתוכה כמו בעיית ההסחות והחשש המתמיד שלנו מהחמצה של משהו חדש.

הלם התוכן רק יגדל: ב- 9 השנים הקרובות יוכפל כמות הידע המדעי בעולם לעומת כל מה שנצבר מאז נוצר העולם ועד היום.

בתוך הררי התוכן הזה, קבור ידע שיכול להוות פריצת דרך עבורנו, אך אנו לא מצליחים להגיע אליו.

מומחים ממליצים לשנות גישה ולא לתת לתוכן להלום בנו. הם ממליצים לנו לעבור מגישה תגובתית לתוכן, לגישה פרואקטיבית שמתעקשת למצוא את המחט בערימת השחת ולא נשאבת לצריכת תוכן סתמית.

אחת ההמלצות (הנועזות) בכל מה שקשור לצריכת תוכן היא להפעיל "אודישן" מחמיר לתוכן.

ברגע שנתקלים בתוכן מסוים, שואלים את עצמנו רגע לפני הקריאה: "האם מה שאני עומד לקרוא עכשיו מהווה פוטנציאל לשנות את החיים שלי באופן משמעותי?"

אם התשובה היא לא, כנראה שנתקלתי בכותרת חזקה, נושא מעניין, או משהו שצץ לי ברשת החברתית, שאנו נוטים לקרוא בהיסח הדעת.

במצבים האלו כדאי פשוט להימנע מלקרוא. ההימנעות מפחיתה את תחושת ההצפה הכוללת ומפנה לנו מקום ללמידה חדשה יותר, פורצת דרך.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x