מדוע מבחנים טובים ללמידה? [בעיקר אם לא קוראים להם בשם המפחיד "מבחן"]

שיתוף

מדוע מבחנים טובים ללמידה?
[בעיקר אם לא קוראים להם בשם המפחיד "מבחן"]

המשפט "מבחנים טובים ללמידה", נשמע בשמיעה ראשונה כמו אוקסימורון, אבל מדובר בכלי אפקטיבי במיוחד לזכרון לטווח רחוק. אם רק היינו מנקים את כל המטען הרגשי מאחורי המילה מבחן (לחץ, חרדות, שיפוטיות, מבוכה), היינו מגלים יתרונות לימודיים רבים. כדאי לבחון פעמים רבות, ועדיף פשוט לבחור במילה לא מאיימת ולבקש מהלומדים להיזכר בתכני הלימוד פעמים רבות. ("חידון", "משחק" "שאלון שליפה" וכד').

הנה כמה מהיתרונות של ריבוי שליפות של תוכן לימודי:
1. מבחן מגדיל את הזכרון של מה שלמדנו (בהשוואה למי שלא נבחן או מי שחזר על החומר בקריאה חוזרת ולא במענה על שאלות)
2. הבדיקה החוזרת של הזכרון מאפשרת לנו ליישם את מה שלמדנו למצבים חדשים ביתר קלות וגמישות.
3. אם מדובר על שאלות פתוחות, המבחן עוזר לנו לארגן ולנהל את הידע שרכשנו.
4. המבחנים התכופים הם בסיס נתונים מצויין למנחה של תהליך הלמידה, אין צורך לנהל מעקב אישי, אפשר להרוויח הרבה גם מתמונה כיתתית מהירה.
5. אפקט מפתיע נוסף: ביצוע של מבדקים רבים גורם לנו ללמוד יותר חומר חדש לעומת קבוצה שלא ביצעה כל שליפה של החומר.

אחת הדרכים להפחית את החרדות והלחצים הקשורים למבחן, זה לעשות אותו אנונימי ולא לתעד אותו. כך נימנע מלהתייחס למבחן כאל כלי הערכה ונישאר עם כל מה שטוב בו, כלי מצויין ללמידה.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x