מעט המחזיק את המרובה - החשיבות של ויזואליות בתהליכי למידה

שיתוף

אנו מתמודדים עם פי 5 מידע ממה שקיבלנו לפני 30 שנה וקוראים רק20% מכל עמוד אינטרנט שאנו נעצרים בו. האינטרנט, הספרות והעיתונות מגבירים שימוש בייצוגים גראפיים מגוונים. הקלות שבה ניתן לייצר גרפיקה לצורך העברת מסרים ותוכן מאפשר גם לאנשי הוראה ולמידה לאתר עוד ועוד הזדמנויות לשילוב של ייצוגים גראפיים חדשניים בתהליכי הלמידה שלהם.

השימוש באמצעים וזיואליים לתמיכה בתהליכי הלמידה אינו חדש למומחי הלמידה, אך מסתבר שהם צריכים להרבות בכך יותר ואולי אפילו לבדוק מחדש מדוע ברירת המחדל של למידה היא למידה מבוססת מילה (כתובה או בע"פ) . כל מה שקורה עם הגיר על הלוח, מופיע על המצגת, המקרן, החוברת או הלומדה – יותר ייצוגים ויזואליים זה יותר למידה.

x