משהו חדש מתחיל: כיצד תחושה של משהו חדש עוזרת לזכור גם דברים ישנים?

שיתוף

אנחנו אוהבים דברים חדשים. פריט חדש, עיר חדשה, עבודה חדשה. המשיכה שלנו לדברים חדשים כה חזקה, שהיא מאפשרת לנו לנצל זאת כדי להבטיח למידה זכירה יותר.

במוח שלנו יש איזור שמשמש כ"מרכז חדשות" (מכונה SN/VTA) שמגיב לכל גירוי של משהו שונה ממה שהיה קודם. בעבר חשבו שחוויה של משהו חדש מספקת לנו תחושה מתגמלת אך היום מבינים החוקרים שהיא יותר גורמת למוטיבציה לקראת האפשרות לחוויה מתגמלת מאשר עצם תחושת התגמול. המוח שלנו בנוי להתייחס לכל חידוש כאל פוטנציאל לתחושת תגמול, בעיקר כי אנחנו כבר מבינים שמשהו ישן לא יספק את התחושה הזו.

מחקר שבחן את הזכרון שלנו מלמידה של פריטים חדשים, מוכרים ומוכרים מאוד ביקש מהנסיינים לצפות בפריטים משלושת הסוגים הללו ולהיבחן על כך כעבור 20 דקות וביום שלמחרת. הלומדים זכרו את החומר המוכר ב- 19% יותר אם הוא היה מעורבב עם פריטים חדשים לגמרי.

מלמדים חומר מוכר וחוששים שהוא לא יזכה לתשומת הלב של הלומדים שלכם?

החוקרים ממליצים לשלב אלמנטים חדשים בתוך החומר המוכר, ש"ידבקו" אל החומר הותיק ויקפיצו את הסיכוי שנזכור אותו.
אלמנטים חדשים כאלו יכולים לבוא לידי ביטוי באמצעות תוכן חדש שהלומדים לא נתקלו בו בעבר, או שינוי מפתיע בסביבה הפיזית שתייצר גירויים חדשים.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x