עם תגמול, אנחנו זוכרים אפילו את מה שאנחנו לא צריכים

שיתוף
לא היה צריך יותר מכמה "שלוקים" של מיץ תפוחים כדי להוכיח את הכוח של תחושת תגמול לאפקטיביות של תהליכי למידה וזיכרון.

מחקר שעקב מחדש אחרי האופן שבו המוח שלנו מסנן ואף שוכח מידע לא רלבנטי, הראה שתגמול קטן שניתן ללומדים בזמן הלמידה (מיץ תפוחים למי שעונה נכון), גרם למוח לעקוף את מנגנוני הסינון והשכחה ואפשר ללומדים לזכור חומר הלימודי, גם אם לא היה להם רלבנטי ומבלי קשר לכמה שתרגלו אותו.
החוקרים מסיקים מכך שבעוד שתשומת הלב מרחיבה את יכולת הזיהוי של מסרים חשובים והדחקת סימנים לא רלבנטיים, מערכת התגמול מאפשרת קליטה פעילה של כל המסרים, רלבנטיים או לא.

לכניסה לקישור לחצו כאן.
x