צפייה חוזרת באופן מיידי על הרצאת וידאו מצולמת לא תורמת דבר ללמידה

שיתוף

כשיש טקסט שלומדים צריכים להכיר, הם נוטים לקרוא אותו כמה פעמים ברצף מתוך תקווה שבסופו של דבר המידע "ייכנס" וייזכר.
אך קריאה חוזרת היא אסטרטגיה חלשה מאוד כי היא פסיבית מדי וגורמת למחשבות לנדוד.
עדיף ללומדים לבחון את עצמם על החומר במקום לקרוא אותו שוב.
מחקר חדש מגלה את אותה תופעה גם בצפייה בסרטוני וידאו של הרצאות מצולמות. צפייה חוזרת בהם לא מועילה ללמידה והיא למעשה בזבוז זמן של הלומד.
המחקר השווה בין לומדים שצפו בסרטון וידאו של הרצאה מצולמת של 10 דקות פעם אחת לעומת כאלו שצפו בהרצאה פעמיים. היינו מצפים שהלומדים שצפו פעמיים יזכרו יותר, אך בפועל הציונים שלהם במבחן לא היו טובים יותר.
בנוסף, הלומדים דיווחו על כך שהמחשבות שלהם נדדו בצפייה החוזרת הרבה יותר מאשר בצפייה הראשונה.
התוצאה היתה עשויה להיות אחרת אם הצפייה החוזרת לא היתה מיידית אלא בשלב מאוחר יותר, אבל השורה התחתונה היא שסרטוני וידאו לא מספקים איזה קסם שמבטיח זכרון כל עוד אנחנו פסיביים מולו.
גם אם החומר הלימודי מועבר בוידאו, עדיף לך להכין לעצמך שאלות על החומר ולבדוק בסרטון הוידאו אם צדקת או טעית מאשר לצפות בלבד מבלי לעשות דבר.
לכניסה לקישור לחצו כאן.

x