סוף 2011- תחילת 2012- מה אומרים הסיכומים ומה אומרות התחזיות על הלמידה בארגונים?

שיתוף

סוף 2011- תחילת 2012- מה אומרים הסיכומים ומה אומרות התחזיות על הלמידה בארגונים?
סוף שנה אזרחית הוא הזמן לסיכומים ותחזיות והספרות המקצועית בתחום הלמידה הארגונית מלאה ברשימות, דירוגים ונתונים.
ה- ASTD  פרסם את סקירת התעשייה השנתית שלו ל- 2011. אחרים פרסמו את התחזיות שלהם לטרנדים ולמגמות הצפויים ב- 2012.
ריכזנו עבורכם שתיים מהסקירות, כמה לינקים לכל מי שרוצה להצטרף לחגיגת הסיכומים והתחזיות והחשוב ביותר- לינקים של התחזיות אותם פרסמנו בחמש השנים האחרונות על מנת לקבל קצת פרופורציות ולהרגע.

10 תחזיות ללמידה הארגונית לשנת 2012
העיתון Training Industry הציג 10 תחזיות לשנת 2012 בהתייחסות לשוק האמריקאי והגלובלי

  1. ההשקעה בהדרכה תישמר במימדים הנוכחיים שלה עם עלייה צפוייה בהדרכות בתחומים של מכירות ובתחום הטמעת מערכות מידע
  2. קפאון בכמות המשרות המוצעות בשוק זה עקב רוחות המיתון, גידול קל רק בתעסוקת עובדים בתחום בחברות הייעוץ
  3. עלייה בשימוש בפורטל למידה תוך דגש על פורטלים אישיים יותר המותאמים לצרכי הלמידה של עובד פרטני, הן מבחינת יכולות חיפוש איתור והתאמת תוכן של לומד לצרכיו והן בשימוש במכשור אישי יותר כמו טלפון חכם או טאבלט. כל אלו יכנסו להגדרה של PLE– personal learning environment שיחליף את המונח LMS.
  4. פירמול הלמידה הלא-פורמאלית. תימשך ותתחזק המגמה של הצעת הזדמנויות למידה ללומד שלא ממקור פורמאלי וכפוי אלא מהצרכים היומיומיים היוזמתיים של העובד עצמו
  5. עלייה בשימוש במשחקי למידה. שיטת הלמידה עובדת והעיתון מעריך שהיא תתפתח ותהפוך למתוחכמת יותר ומגוונת יותר בשנה הקרובה, כולל שילובם של משחקים ברשתות חברתיות ותחרויות בין עובדים.
  6. Social badging– התפתחותה של שיטת הוקרה לעובדים המרבים ללמוד ובעיקר אלו שתורמים ללמידה בעיקר באמצעות כלים כמו צויצים בטוויטר או תרומה של ידע באמצעות רשתות חברתיות אחרות. מעין מתן "חגורה שחורה" או סמל הוקרה אחר לעובדים שהם אנשים לומדים, מתפתחים ותורמים ידע, כמקבילה לסמלי הסטטוס שיש היום ברשתות החברתיות (כמות חברים, כמות פוסטים, כמות עוקבים).
  7. חיזוק המאמצים על שימור ידע ארגוני ומתן כלים למומחי תוכן לתעד בעצמם את הידע הייחודי שיש להם.
  8. קונסולידציות ומיזוגים בקרב ספקים יועצים וקונים (שיבקשו שירותים מאוחדים) כתופעה טבעית בתקופות האטה
  9. עלייה בשימוש במיקור חוץ לשירותים הקשורים להדרכה ולמידה ארגונית, בעיקר בתחום פיתוח הדרכה, הנחייה וטכנולוגיות למידה (כיום מהווה 40% מתקציבי ההדרכה)
  10. למידה חברתית תמשיך להיות מגמה מרכזית בתהליכי הלמידה הארגוניים אך לא על חשבון המנחה האנושי שימשיך להיות מכווין גם בסביבות חברתיות.

קראו ביתר פירוט על התחזיות כאן
לא חייבים לקרוא- התחזיות מוצגות גם בסרט וידאו של 10 דקות כאן

סיכום 2011 בסקירת התעשייה השנתית
ה- ASTD  ממשיך זו השנה ה- 12 לבצע סקירות תעשייה הכוללות מאות ארגונים ממגוון מגזרים ומהם ניתן ללמוד על כמות ההשקעה שארגונים משקיעים בעובדים שלהם, עולמות התוכן המעסיקים אותם, שיטות הלמידה בהם עושים הארגונים שימוש וחלוקת התקציב שלהם בין המשימות השונות. מהנתונים ניכרת עלייה בהשקעה בלמידה בארגונים. כמות שעות הלמידה בארגונים נותרת יציבה – 32 שעות למידה בשנה.
60% מתקציב ההדרכה עלויות "בתוך הבית" של שכירים, 40% לספקים חיצוניים (מתוכם 13% למוסדות אקדמיים ו- 27% לספקים). הוצאות הספקים הן בעיקר על : ייעוץ, פיתוח הדרכה, רישיונות לתוכנות בתחום טכנולוגיות הלמידה וסדנאות מדף של מנחים חיצוניים. גודלה הממוצע של מחלקת הדרכה היא ביחס של 1:227 לעומת כמות העובדים בארגון.

מה לימדו בארגונים?
תכני הלמידה הארגוניים עדין עוסקים בתהליכי העבודה, ניהול התהליכים הפנימיים, התחומים המקצועיים בהם הארגון העוסק ותחום הרגולציה (ראו כתבה מפורטת בנושא).
בתחתית רשימת הנושאים להדרכה בארגונים מצויים תכני מכירות ותכני הטמעת מערכות.

באילו שיטות למידה משתמשים הארגונים
ניכרת יציבות בשיטות הלמידה. 60% מהלמידה מוצעת באמצעות שיטות למידה פרונטליות ו- 33% באמצעות טכנולוגיות למידה (למידה מתוקשבת). לראשונה יש נוכחות גם ללמידה סלולארית שתופסת בממוצע 1% מכלל שיטות הלמידה בארגון.

התחזיות והסיכומים לא הספיקו לכם?
קראו עוד 12 תחזיות ל- 2012 כאן

x