10 החטאים הנפוצים ביותר במתן משוב

שיתוף

10 החטאים הנפוצים ביותר במתן משוב

הנה 10 הטעויות הנפוצות ביותר במישוב, גם כאשר הכוונות טובות:

1. המשוב שופט את האדם ולא את הפעולות שלו: התרכז בפעולות ולא באופיו של האדם.

2. המשוב עמום מדי: הימנע מקלישאות, אמירות כלליות וביטויים שנשמעים מצויין ("אתה צריך לחשוב יותר מחוץ לקופסה").

3. המשוב כולל צד ג': היצמד למידע שיש לך ואל תגרור עדויות מאדם שלישי שרק יבלבלו את מקבל המשוב ויגרמו לו לעסוק בכך שמדברים מאחורי הגב שלו.

4. המשוב השלילי מוטמן בין מסרים חיוביים: זה נראה רעיון טוב להפחית עצמת המשוב השלילי בכך שמניחים אותו כמו כריך בין שני משובים חיוביים, אך הנמען שלכם מספיק חכם לזהות מסרים בין השורות והטקטיקה הזו לא עובדת.

5. המשוב גורף באופן מוגזם: הימנע מלהשתמש במילים "תמיד" ו"אף פעם" – מילים אלו מייצרות התגוננות מיידית כי תמיד אפשר למצוא חריג לכל אמירה גורפת.

6. המשוב מנתח את המניעים הפסילוגיים מאחורי ההתנהגות: אתה אולי חושב שיש סיבות מאחורי ההתנהגות של העובד (הוא התגרש / הוא נרתע מעבודה משותפת עם אחר העמיתים / הוא שחוק) אך הניתוח הפסיכולוגי של הכוונות והמניעים של מקבל המשוב עשוי להיות שגוי לגמרי ולא כדאי להגיע למקומות האלו.

7. המשוב ארוך מדי: דע מתי לעצור. אנשים זקוקים לזמן לעבד את המידע שהם מקבלים.

8. המשוב כולל איום סמוי: אל תגיד לאנשים שהמשרה שלהם בסכנה, הטינה שתיווצר תחסל סיכוי לחיזוק התנהגות טובה או הכחדת התנהגות רעה.

9. המשוב כולל הומור: שימוש בסרקזם כתחליף למשוב שלא נוח לתת אותו, יגרום לתחושת אי נוחות. שמור הערות הומוריסטיות לעצמך.

10. המשוב הוא בצורה של שאלה ולא של הצהרה: ניסוח משוב בצורה של שאלה או של משפט עקיף אינו אפקטיבי ויכול להתפרש כסרקסטי או מתחמק.

לכניסה לקישור לחצו כאן.

x