15 הדקות שמקפיצות הישגי לומדים ציון אחד למעלה

שיתוף
לומדים נדרשים למאמץ נרחב כדי להקפיץ את ההישגים שלהם בציון אחד למעלה, אך מחקר חדש מגלה שברבע שעה בלבד אפשר להבטיח להם את זה. מהו ה"טריק" שכמעט כולנו מחמיצים?
במחקר שנערך לאחרונה נבדקו שתי קבוצות סטודנטים לסטטיסטיקה. בקבוצה הביקורת הזכירו ללומדים שיש מבחן בקרוב וכדאי להתכונן. הקבוצה השניה קיבלה סקר של 15 דקות כשבוע לפני המבחן, שבו נתבקשו להגדיר את הציון שהם מעונינים להגיע אליו, לרשום עד כמה חשובה להם הצלחה במבחן ועד כמה נראה להם סביר שהם יגיעו ליעד שלהם.

הסקר גם ביקש מהלומדים להעריך את סוגי השאלות שיהיו במבחן ולדרג עד כמה חומרי הלמידה שברשותם שימושיים ומסייעים: סיכומי השיעור, תרגולים, ספרי הלימוד, עמיתים וכד'.

מהלך המיפוי הקצר הזה עשה את כל ההבדל: הלומדים שיפרו הישגים, הפכו להיות מעורבים יותר בתהליך הלמידה שלהם, השתמשו באסטרטגיות מועילות יותר וניהלו טוב יותר את תהליך ההתכוננות. למרות שמדובר בתוצאות אינטואיטיביות ובשיטה זולה ומעשית, רוב הלומדים מחמיצים את שלב המטה-קוגניטיציה שהם זקוקים לו ופוגעים בסיכויי ההצלחה שלהם.

לכניסה לקישור לחצו כאן.
x