6 חסמים ארגוניים שהדרכה לא יכולה לפתור

שיתוף

הדרכה ופיתוח מקצועי תורמים באופן משמעותי לביצועים הארגוניים, אבל יש 6 מצבים שכדאי להימנע מלהציע פתרון של למידה ארגונית כי החסם חזק יותר ותהליך הלמידה לא יהיה אפקטיבי. כך, על פי פרסום שיצא במגזין של ה- ATD, הגוף הגדול בעולם בתחום הלמידה הארגונית.
להלן 6 החסמים:

  1. הגדרת התפקידים בארגון לא ברורה
    אנשים לא יכולים לבצע תפקיד באופן מוצלח אם הם לא יודעים מה הציפיות מהם.
  2. העדר תמיכה ביום שאחרי ההדרכה
    הסיבה המובילה להעדר העברה של תהליכי למידה אל סביבת העבודה היא העדר פעולות של חניכה ותגבור ביום שאחרי. 60% מעובדים בארגונים מזהים את החניכה כפתרון האפקטיבי ביותר עבורם לשיפור ביצועים.
  3. העדר תמריץ לשינוי
    עובדים צריכים לחוש תמריץ כלשהו כדי לשנות הרגלים ולהשתפר. לא צריך לפצות אותם כספית כדי שילמדו משהו חדש, אבל ללא הזדמנויות לעניין או משמעות בעבודה יהיה קשה לתמוך בשיפור הביצועים שלהם.
  4. תהליכי עבודה ומערכות ארגוניות
    אם שמים עובד מצויין במערכת גרועה, המערכת תמיד תנצח ☹
  5. גישה למידע, אנשים, כלים ועזרי עבודה
    סביבת העבודה נעשית מורכבת יותר ויותר. ללא גישה נוחה ומתאימה לידע רלבנטי (בניגוד לגישה להצפת תוכן לא רלבנטי), יהיה קשה לצפות מהעובד לשפר את ביצועיו.
  6. תרבות ארגונית תומכת
    אם המשפט "לא יודע מה אמרו לך בהדרכה, אבל לא ככה עובדים אצלנו" רווח אצלך בארגון, זהו סימן שאין תרבות שתומכת בשיפור ביצועים ארגוני והסיכויים של הדרכה או פיתוח מקצועי להצליח במקרים אלו הוא אפסי.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x