איך לתכנן למידה כמו איש שיווק?
איך לתכנן למידה כמו איש שיווק?
יש דימיון רב בין תהליכי למידה לתהליכי שיווק, שבניהם אנו מבקשים לתפוס את תשומת הלב של הלומד, לרתום אותו להעמיק בתוכן שלנו ולהניע אותו ליישום. למרות זאת, אנשי למידה נוטים להתעלם מעקרונות בהם משתמשים אנשי השיווק, ואפילו לראות בהם "זילות" של תהליך הלמידה.
פודקסט קצר שפורסם לאחרונה מזכיר לאנשי הלמידה, שאין סיבה שיישארו מאחור בדרכים בהם הם משתמשים להעברת מסרים ושיש להם הרבה מה ללמוד מאנשי השיווק.
כמה מהעקרונות המאוזכרים בפודקסט:
קופירייט:
לא עוד כותרות פורמליות כמו "מטרות השיעור" או "רצף הלמידה". על אנשי הלמידה לחשוב כל כותרות מענינות, מעוררות סקרנות, הפתעה וחשיבה כדי ללכוד את תשומת הלב של הלומדים שלהם
רגשות:
כל הצגה של תוכן שגורמת לתגובה רגשית תופסת תשומת לב ומזמינה את הלומד למסע הלמידה באופן אפקטיבי יותר. הומור לדוגמה, או סיפור עם חיבור אישי ואנושי, הם כלים קריטיים ברכישת האמון של הלומד בתהליך.
חשיבה ויזואלית:
אנשי למידה נוטים לקדש את הטקסט, אך הלומד צפוי להגיב הרבה יותר לגירויים ויזואליים, יש לנצל זאת היטב בבנייה והנגשת התוכן.
"פחות זה יותר":
אנחנו בעידן של קשב מתקצר, עודף תוכן והצגה גדושה שלו מרחיקים את הלומדים ומגדילים את הסיכוי שינטשו את תהליך הלמידה
הנעה לפעולה:
התייחסות לאמיל"י (אני מה יוצא לי מזה), המחשה ברורה של היישום של מה שלמדנו והנעה מפורשת ללומד ליישם את התוכן הם כלים הכרחיים שיכולים לעשות את ההבדל בין להביו את מה שלמדנו לעומת מימוש של הידע הזה בפועל.
קמפיין רב ערוצי
התוכן הלימודי כבר נכתב? מדוע לא לעשות שימוש חוזר בתוכן ולשכפל אותו במעט מאמץ לעוד ערוצים? טקסט יכול בקלות להפוך לפודקסט, להודעת מייל עם זיקוק או תקציר של התוכן, לתרגיל או חידון, וכל זאת במאמץ קטן.
לכניסה לפודקסט לחצו כאן