האם זה מזיק להציג למשתתפים את מטרות המפגש?

שיתוף

האם זה מזיק להציג למשתתפים את מטרות המפגש?

נתקלת במצגת הדרכתית או לימודית או אפילו מצגת בישיבת עבודה, ואין שם שקף "מטרות המפגש"?

לא בטוח שצריך "לקפוץ" בכעס.

שקף פותח בסגנון "מפגש זה נלמד כיצד …" הוא הנפוץ ביותר בהדרכות, שיעורים ופגישות עבודה ומנחה המפגש גם מקריא אותו לרוב בארשת חשיבות.
השקף, שלא לאמר ה"טקס" הזה עשוי מביא איתו חסרונות ונזקים רבים לאפקטיביות המפגש.

מצד אחד, הצגת מטרות מסייעת למשתתפים להתמקד במה שחשוב ולדעת מה ירוויחו היום.
הצגת המטרות גם משדרת לכולם שמישהו תיכנן את המפגש הזה ופיתח אותו.

הניסוחים הללו גם מאפשרים למדוד אח"כ האם הקורס השיג את מטרתו.

אבל מצד שני, האופן שבו נהוג להציג את המטרות רחוק מלהיות מעניין או מסקרן ("המשתתפים יפרטו את הגורמים להיווצרות התופעה").

הטקסט מופיע באופן משעמם וחד גוני, וזה קורה דוקא ברגעים הראשונים של המפגש כאשר המשתתפים בשיא הערנות והסקרנות.
בנוסף, יש נטייה להשתמש בהצגת המטרות במושגים שאיש אינו מכיר בשלב זה ועלולים רב לבלבל אותם ולהרחיק אותם.

מה עושים?
לא מוותרים על מטרות מפגש, אך ככל שניתן מנסחים אותן מחדש באופן שבאמת מושך תשומת לב, לדוגמה "5 האתגרים של X והדרכים לפתור אותן" או איך להצליח לעשות X בלי לחרוג מ- Y"

אז… בפעם הבאה שפותחים מפגש עם שקף מטרות, מנסחים אותן מחדש כך שיהוו הזמנה ללמידה חדשה ומסקרנת ☺

לכניסה לקישור לחצו כאן

x