האפקט של אמון במקום העבודה
האפקט של אמון במקום העבודה
תרבות של אמון בארגון היא בעלת השפעה דרמטית על הביצועים הארגוניים ובעידן של עבודה מרחוק הופכת לתנאי קריטי להתנהלות אפקטיבית.
הנתונים מדברים בעד עצמם: עובדים בארגון בו יש אמון גבוה, פרודוקטיביים יותר (ב- 50%) ומדווחים על אנרגיה אישית כפולה מעמיתיהם בארגונים עם תרבות אמון נמוכה.
משתפים פעולה עם העמיתים שלהם טוב יותר ומחזיקים מעמד באותו מקום עבודה זמן רב יותר.
גם איכות החיים האישית מושפעת באופן ניכר: עובדים בארגון עם תרבות של אמון סובלים מפחות סטרס כרוני (74% פחות), שחוקים פחות בעבודה (ב- 40%) , שמחים יותר בחיים שלהם ואפילו נדרשים לפחות ימי מחלה.
עד כדי כך משפיע האמון על כלל בעלי העניין של מקום העבודה.
ומה צריך לעשות כדי להבטיח אמון במקום העבודה?
מאמר מרתק שפורסם במגזין של אוניברסיטת הרווארד מציג 8 עקרונות שנדרשים בארגון כזה.
הנה 3 מהם:
1. הכרה במצויינות:
המחקרים מצביעים על כך שהכרה במצוינות של עובדים בארגון בעקבות עמידה במשימה כלשהי היא אחת הדרכים המשמעותיות ליצירת אמון בארגון. כך נוצר קשר ברור בין עבודה טובה לתחושת תגמול והוקרה פומביים, מה שמניע תהליכי אמון בסביבת העבודה.
2. קשרים חברתיים:
מקום עבודה שבו רק מבצעים משימות זה מקום עבודה עם ביצועים נמוכים יותר. דוקא ארגון שבו מעודדים באופן אקטיבי יצירת קשרים חברתיים (שבעקבותיהם גם נוצרים קשרי אמון), הוא ארגון עם ביצועים גבוהים יותר.
3. שקיפות:
סקרים מלמדים שרק 40% מהעובדים בארגונים מסוגלים לתאר את האסטרטגיה של הארגון. חוסר בהירות לגבי הכיוון שאליו צועד ארגון הוא אחד מהגורמים לתחושות של סטרס. על ארגונים להקפיד לדווח ולתקשר באופן תדיר את מה שמתרחש מסביב.
בימי משבר במיוחד, אין דבר כזה "עודף תקשורת".
לכניסה לקישור לחצו כאן