הדמיון המפתיע בין אנשי הוראה והדרכה לבין אנשי מכירות.
הדמיון המפתיע בין אנשי הוראה והדרכה לבין אנשי מכירות.
נשות ואנשי מכירות לעומת מנחים, מורים או מדריכים- נשמע כמו מקצועות שונים לגמרי, לא?
מתברר שיש לא מעט קווי דמיון בתפקידים האלו, כך על פי מאמר מפתיע שהתפרסם לאחרונה בעיתון "פורבס".
מי שמצטיינים בתהליכי מכירה, או הנחיה, חולקים תכונות משותפות בהקשרים שונים לגמרי.
גם בתהליכי למידה וגם בתהליכי מכירה, אנו מבקשים להעביר את הקהל שלנו מנקודה א' לנקודה ב', מעבר שהוא לא תמיד קל ושהצד השני לא תמיד מתמסר אליו. ההשוואה בין המצבים מאפשרת לנו לחדד את האומנות של מקצוע ההנחייה.
אז הנה 3 תכונות משותפות למי שמוכרים או מלמדים באופן מיטבי.
1. שניהם לומדים את הקהל שלהם ומתאימים את עצמם אליו:
אנשי מכירות ומנחים מצוינים יודעים לזהות את הטריגרים שמפעילים את קהל הלקוחות שלהם. הם מומחים בזיהוי המוטביציות, הרצונות והמטרות שלהם.
הם לומדים את הקהל שלהם: השמות שלהם, הרקע שלהם, ההעדפות שלהם ומתאימים את עצמם למקום שבו נמצא הקהל שלהם כדי לקדם אותם אל עבר מטרה מסוימת.
2. שניהם מבינים שהסוד בשינוי הוא בנייה של מערכת יחסים
המורים ואנשי המכירות הטובים ביותר- מצטיינים בבניית מערכת יחסים ומבינים שמערכת יחסים טובה היא תנאי להשגת המטרות של התהליך שהם אמונים עליו.
הם באמת רוצים להתחבר ולהיות משמעותיים בחיי התלמידים או הלקוחות שלהם, והם משכילים להפוך את עצמם לתפקיד של נשות ואנשי אמון בדרך ללמידה או רכישה של מוצר.
3. שניהם יודעים שצריך ליצור מעורבות ולא רק נכונות
גם אנשי מכירות וגם מרצים יכולים להעביר פרזנטציה משובחת בנושא מסוים, אך המצטיינים שבהם יודעים שהמפתח לשינוי אמיתי טמון במעורבות של הצד שני בתהליך ולא בטכניקות ההצגה והמסירה שלהם.
אנשי מכירות ומנחים מצויינים לא רק ידברו וידברו.
הם ישאלו שאלות שיגרמו לקהל שלהם לחשוב מחשבות חדשות ולהרהר בתפיסות העולם הקיימות שלהם.
הם לא רק ידחפו תוכן או מוצר אלא יבררו טוב יותר את העמדות והמטרות של הקהל שלהם ויבקשו מהם להיות פעילים בתהליך כדי להיות שלמים עם התוצאה שלו.
לכניסה לקישור לחצו כאן