כמה אנחנו שוכחים אחרי שבוע ומה יציל לנו את הזיכרון?

שיתוף

כמה אנחנו שוכחים אחרי שבוע ומה יציל לנו את הזיכרון?

רגע אחרי שלמדת משהו, התחלת לשכוח.

היקף השכחה שלנו מדהים לפעמים.

בתוך שעות מרגעי הלמידה, אנחנו נשארים עם חלק קטן ממה שלמדנו.

מה שמציל את השכחה שלנו, בין השאר, זה החזרה על התוכן.

השליפה המחודשת שלו, מפחיתה בהדרגה את השחיקה הגבוהה של הזיכרון וגורמת לתוכן "להידבק".

עקומת השכחה המקורית והמיתולוגית של אבינגהאוס פורסמה לפני 140 שנה, וחוקרים שחזרו את הנתונים האלו שוב ושוב מאז.

האם כולנו שוכחים את אותם הדברים ומגיבים בדיוק באותה צורה כפי שנראה בעקומת השכחה שלנו?

ממש לא.

יש ביננו הבדלים הנובעים מעד כמה היינו פעילים לגבי התוכן הנלמד, רמת תשומת הלב שהקדשנו, האם היה לנו ידע מוקדם בנושא הנלמד ועוד.

כך שעל אף שהעקומה מדויקת למדי באופן כללי, היא תאורטית והיפותטית לגבי כל אחד מאיתנו בנפרד.

כלל אצבע של החוקר גרהאם נטהול: כדאי לחזור על תוכן 3 פעמים כדי להבטיח שהלומדים יזכרו את התוכן.

אבל גם לחזרה הזו יש כללים חשובים שאסור לפספס.

חשוב לרווח את החזרות על פני פרק זמן ולא לצופף אותן באותו יום או יומיים.

ויש גם חשיבות גדולה לאיך חוזרים על התוכן.

יש לחזור עליו בצורה של תרגול. כלומר לשאול שאלות על התוכן ולא סתם לחזור עליו בהוראה שוב ושוב.

ככל שהלומדים יתאמצו יותר בזמן השליפה, כך הם יזכרו יותר.

עקומת השכחה מספקת לנו רגע של אמפתיה לזיכרון שלנו.

אנחנו שוכחים המון.

אין טעם "להתעצבן" על מישהו שלא זוכר שהסברנו לו משהו (מכירים את המשפט "אבל הסברתי את זה שבוע שעבר, איך זה יכול להיות שכבר שכחת"?).

במקום זאת, עלינו לתכנן למידה פעילה, שנשענת על זיכרון מוקדם, ושפוגשים אותה שוב ושוב בצורה של תרגולים ושאילת שאלות.

3 סבבים כאלו יגדילו את הסיכוי שהתוכן הזה יישאר ולא ייגמר.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x