להגיע לכיתה? לצפות בשיעור מרחוק? לצפות בהקלטה? מהן העדפות הלומדות והלומדים ומי הכי מצליח במבחן המסכם?

שיתוף

להגיע לכיתה? לצפות בשיעור מרחוק? לצפות בהקלטה?
מהן העדפות הלומדות והלומדים ומי הכי מצליח במבחן המסכם?

הלומדות והלומדים של העולם החדש מגלים ביותר ויותר מכללות וגופי הכשרה שהם יכולים לצרוך את אותו שיעור ב- 3 דרכים שונות:

1 להצטרף לשיעור הפרונטלי
2. לצפות בשיעור מרחוק בלייב (למשל דרך ערוץ יוטיוב לייב) או ללמוד בזום
3. לצפות בהקלטת המפגש (הפרונטלי או הזומי)

מסקרן יהיה לגלות מה יעדיפו הלומדים לאורך זמן ואיך זה ישפיע על הלמידה שלהם, אך חקר מקרה בודד כבר מספק תשובות אפשרויות, בודאי לקורסים מרובי משתתפים שאין בהם למידה פעילה.

פרופ' פרי סמון מאוניבסיטת מישיגן בארה"ב, פשוט בחן את הקורס של עצמו, בתחום חקר האקלים, קורס של 230 סטודנטים.

הפרסום שלו מעלה ממצאים מענינים לגבי העדפות הלומדים וגם לגבי ההשפעה של העדפות אלו על תוצות המבחן המסכם של הקורס.

כמובן שאת התוצאות יש לקחת בערבון מוגבל לאור הבחינה של קורס בודד בעל מאפיינים משלו.

בכל יום שבו נלמד בקורס, התבקשו הלומדים לבחור באתר הקורס אם ביום זה יגיעו לכיתה, יצפו בלייב, או ילמדו מהקלטות המפגש.

בסוף אותו יום נדרשו הלומדים להגיש מטלה קצרה.

הנוכחות הפרונטלית בקורס צנחה ל- 20% כבר באמצע הסמסטר וירדה עוד לאחר מכן.

כשליש הצטרפו לשידור החי

קרוב ל- 40% העדיפו לצפות בהקלטות.

80% מהלומדות והלומדים בקורס זה, ציינו שהיו רוצים שכלל הקורסים שלהם יוצעו בשיטה דומה.

גם בחינת ההצלחה של הסטודנטים במבחן היתה מפתיעה בכך שלא יכלה לספק שום "כותרת".

לא נמצא שום דפוס שיטתי בין השיטות, ואלו שלמדו בכיתה הפרונטלית לא קיבלו את הציונים הגבוהים ביותר.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x