למידה בהכוונה עצמית- למה זה כ"כ קשה?
למידה בהכוונה עצמית- למה זה כ"כ קשה?
תקופת הקורונה חיזקה את הגישות הלימודיות המצדדות בלומד עצמאי שמכווין את עצמו, אך ההשקפה החשובה זו לא תמיד מתקבלת בשמחה רבה על ידי הלומדים עצמם ומחייבת הטמעה חכמה.
יועץ הלמידה ג'ייס טאייס מסביר מהם החסמים ללמידה בהכוונה עצמית ואיך מתגברים עליהם.
🦉 בחירה זה מאמץ
על אף ה"רומנטיות" שמגיעה עם אפשרויות לבחור מה ללמוד, מדובר במאמץ, במה לבחור ועל מה לוותר.
המאמץ הזה מרחיק לומדים מסוימים שפשוט מעדיפים שיגידו להם מה לעשות מבלי לפתוח להם אפשרויות שיחייבו אותם להשקיע במלאכת הבחירה.
🦉 אנחנו לא יודעים מה אנחנו לא יודעים
מחקרים שבים ומראים את הקושי לסמוך על הלומדים שידעו מה הם צריכים והיכן הם הפער, שהרי זה בדיוק מה שהם לא יודעים. למידה בהכוונה עצמית שמתבססת על אבחון והערכה עצמית של הלומד מטילים עליו אחריות לא הוגנת לעצב לעצמו את המסע אל הלא נודע
🦉 הכוונה עצמית גורמת לנו לברוח מאתגרים
כשיש כמה בחירות, אנו נוטים להימנע מהלא נודע ולבחור משהו מאזור הנוחות שלנו, שמסתדר יותר עם ההעדפות שלנו מאשר עם הצרכים שלנו.
אז מה עושים?
למידה בהכוונה עצמית לא יכולה להישאר למידה ללא הכוונה.
מודלים של למידה בהכוונה עצמית צריכים לכלול "אחריות משותפת" של הלומד ושל גוף ההכשרה או הלמידה, שיאפשרו ללומד לבחור באופן מושכל יותר, עם עזרה של מישהו שמביט מלמעלה ויודע מהו היעד שאליו יש להגיע.
לכניסה לקישור לחצו כאן