מדוע כדאי שלכל גוף הדרכה או למידה תהיה אסטרטגיית תוכן?
מדוע כדאי שלכל גוף הדרכה או למידה תהיה אסטרטגיית תוכן?
"אסטרטגיית תוכן" היא מונח מעולם השיווק העסקי, אבל לגופי למידה, הכשרה והדרכה יש מה ללמוד על זה ויהיה להם קל במיוחד ליישם אסטרטגיה כזו.
מומחי השיווק שבונים אסטרטגיה כזו בארגונים, מנהלים את תהליכי התכנון, הפיתוח, והניהול של תוכן, לקהלי יעד שונים על מנת לחזק את המותג ולהגדיל תחושות מחוברות ושייכות.
לרוב, פעולות כאלו לא נועדו למכור שום דבר אלא רק לחזק את הערך של המותג, באופן שיכול לתרום בעקיפין להגדלת המכירות.
לגופים שעוסקים בהדרכה, הכשרה או למידה מכל סוג ולכל גיל, יש יתרון תחרותי שאין לגופים אחרים. יש להם כבר תוכן.
ולכן אם יבנו אסטרטגיה סדורה יוכלו בקלות יחסית להנגיש תכנים לא רק במהלך השיעור, הקורס או שנת הלימודים, אלא במצבים אחרים ונוספים.
במצבים כאלו אנו יכולים להניע למידה, כמעט בלי שזה יהיה מורגש, באופן שמחבר אנשים אל התוכן ואלינו , מעודד אותם ללמוד עוד.
בתכנון הדוק אפשר למפות – עם מי מהקהלים שלנו נרצה לתקשר, באיזה סוג של תוכן, ובאילו מצבים וערוצי תקשורת.
משם ניתן לחשוב על סדרה של תוצרים שאותם ניתן להפיץ, כולם מבוססים תוכן שכבר יש לארגון, משהו שאפשר ללמוד ממנו, אפילו בביס.
כל ארגון יוכל לבנות תמהיל של רגעי צריכת תוכן באופן מתמשך ומשמעותי ככל שאפשר באמצעות מיילים, סרטונים קצרצרים, פודקסטים, מאמרים, מועדוני למידה וירטואליים, ואף מפגשים פנים אל פנים שבכולם אפשר ללמוד או להתמקצע קצת יותר.
תכני הלמידה הקיימים עשויים להיות ארוכים יותר ומובנים יותר, אבל זו בדיוק ההזדמנות לקחת חלקים קצרים מהם, להפנות אליהם בצורה מעניינת, לזקק את עיקרי הדברים, או להציע דרך קלילה להסביר אותם.
לאורך הזמן יהיה גידול בקהלים שיתפסו את גוף הלמידה כסקרן, מקצועי, מספק ערך.
תוכן נכון, ברגע הנכון לקהל הנכון יכול רק לסייע לאנשים ללמוד משהו קטן וטוב וגם לחזק את גוף הלמידה או ההכשרה שמספק את התוכן.
לסרטון הרחבה מתוך ה- VOD שלנו, לחצו כאן