מפת המיומנויות המעודכנת – חישוב מסלול מחדש

שיתוף

מפת המיומנויות המעודכנת – חישוב מסלול מחדש

ע"פ דוח ה- OECD שהתפרסם לפני כחודש, 40% מארגונים מדווחים על שינוי בדרישות למיומנויות העובדות והעובדים במקום העבודה בעקבות מהפכת הבינה המלאכותית.
הדוח כולל 100 דוגמאות על השפעות הטכנולוגיה על המשרות של כולנו, תוך חלוקה לדרישות למיומנויות חדשות לגמרי, הסתמכות רבה יותר על מיומנויות קיימות ומיומנויות שהופכות בהדרגה למיותרות.

הנה כמה מהדוגמאות המובאות בדוח:

מיומנויות חדשות לגמרי

חברת פיננסים בבריטניה גילתה צורך במיומנויות חדשות שהתעוררו לאחר הטמעת מערכת חדשה לשירות לקוחות, מערכת שמתבססת על אוטומציה מלאה.

בעקבותיה, משימות ידניות שחזרו על עצמן התבטלו וצוותי השירות נדרשו לחזק מיומנויות של שיתוף פעולה, פרשנות לנתונים של מערכת ה- AI ופתרון בעיות חדשות.

ניכר מהדו"ח שהמיומנויות העדכניות של שוק העבודה מחייבות אותנו לחשיבה אנליטית וביקורתית ויכולת להעריך את תוצרי ה- AI , לבחון אותם ולהעניק פרשנות לנתונים ולממצאים שהיא מספקת.

שדרוג במיומנויות קיימות או הסתמכות גדולה יותר עליהן

בנק יפני הדגיש את החשיבות של שמירה על מיומנויות מסורתיות דווקא בעת שילוב AI בבדיקת משכנתאות.

הבנק הדגיש בפני עובדיו שהוא מעניק להם עצמאות בעבודה עם כלי AI ומצפה מהם להסתייע בטכנולוגיה כדי להעריך את ההמלצות שלהם, לכתוב תוכן ולהעלות רעיונות.

המסר של הארגון לעובדיו הוא: אנו רוצים שתמשיכו לממש את המיומנויות שלכם, אבל מצפים לשדרג מיומנויות אלו, להתייעץ ולבחון את העבודה שלכם יחד עם הבינה המלאכותית בכל מענה שאתם נותנים.

מיומנויות מיותרות

נראה שה- AI (בשלב זה) חזק במיוחד במשימות פשוטות שעד כה ניתנו לעובדות ועובדים זוטרים ("משרות ג'וניור").

חברת שירותים פיננסיים בארה"ב הראתה שהטמעת טכנולוגיית בינה מלאכותית ליצירת תחזיות הכנסה הובילה לביקוש מופחת במיומנויות ניתוח נתונים כדי לזהות דפוסים.

זאת מכיוון שה-AI יכול לעבד כמויות אדירות של נתונים ולזהות מגמות כאלו בצורה יעילה יותר.

באותו אופן נראה שמשימות פשוטות הנדרשות מעובדים בתחילת דרכם יוכלו להתבצע על ידי המכונה- בין השאר בחילוץ נתונים, זיהוי דפוסים, כתיבת תוכן פשוט ותכנות בסיסי.

חישוב המסלול מחדש של מפת המיומנויות העדכנית, מחייבת את אנשי הלמידה והפיתוח המקצועי והארגוני להתאים את כוח העבודה לדרישות החדשות.

מובילי הלמידה הארגונית יידרשו לצייד את העובדות והעובדים במיומנויות הקשורות לאוריינות AI – היכולת לשדרג את העשייה היומיומית באמצעות הסתייעות בכלים החדשים, היכולת להעריך תוצרים שהטכנולוגיות האלו מספקות, היכולת לייעל תהליכי עבודה ידניים שיכולים לעבור אוטומציה ולאור כל אלו, היכולת להיות טובים יותר במה שאנחנו עושים באמצעות תוצרים איכותיים יותר שישולבו בעשייה שלנו.

לעיון בדוח ה- OECD לחצו כאן
סקירה של הדוגמאות מהדוח מתוך עמוד הלינקדאין של קאמבריה דומסלין

x