מתי הכי כדאי לתרגל?
מתי הכי כדאי לתרגל?
כולם יודעים שחשוב לתרגל, אבל לא בטוח שכולם יודעים מתי בדיוק לתרגל ועל מה.
מומחה הקוגניציה פרופ דניאל וולינגהם מסביר שיש לשלב תרגול בתהליך הלמידה בשלושה מצבים:
1. רגע לפני שעומדים להתמודד עם תכנים עתידיים מורכבים יותר:
תרגול מחזק את היכולות של הלומד על התוכן הקיים. חיזוק היכולות הזה "מפנה שטח" ,ללמידה חדשה ומקל על הלומד ללמוד תוכן חדש.
ההתמודדות עם החומר החדש תהיה קלה יותר, כי אז הלומד פוגש את התוכן החדש עם "רצפה" או "תשתית" שהוענקה לו קודם. זאת בגלל שידע מוקדם הוא אחד המנבאים הטובים ביותר להצלחה מול חומר חדש.
2. כשפשוט יודעים שמדובר בחומר לימודי שקריטי לזכור:
התמודדות מאומצת מסייעת מאוד במניעת שכחה. חשוב לך שיזכרו תוכן מסויים במיוחד? כדאי להקדיש לנושא תרגול שידרוש מאמץ. אחד המנבאים המשמעותיים לזכרון הוא כמות הפעמים שנתקלנו בתוכן, עצם החזרה שמתרחשת בתרגול מגדילה את הסיכוי לזכור.
3. כשרוצים להגביר את הסיכוי שהלומד יוכל לבצע העברה מתוך התוכן שלמד למצבים אחרים איתם הוא מתמודד:
פעמים רבות אנו מבקשים שהלומד שלנו יהיה מסוגל לבצע השלכה, העברה ממערכת עקרונות אחת המוכרת לו למצבים חדשים ולא מוכרים. תרגול מסייע לכך לקרות. היכולת שלנו לבצע העברה בנושא מסויים היא לרוב תוצאה של כמות הדוגמאות, ההתנסויות ומה שניסיון החיים שלנו מספק. תרגול מוסיף לניסיון המצטבר הזה ומגדיל את הסיכוי שנוכל בעתיד להתמודד בהצלחה עם מצבים חדשים.
לכניסה למאמר לחצו כאן