מתי המאמצים שלנו לתמוך ולבנות - עלולים לגלוש לנזק והרס?
מתי המאמצים שלנו לתמוך ולבנות – עלולים לגלוש לנזק והרס
בתקופה שבה כולנו רוצים לתמוך באחרים ולסייע להם, יש קו דק בין תמיכה שבונה, להתנהגות שפוגעת והורסת את מה שרצינו לבנות.
כוונה טובה אינה מספיקה, ועלינו לשים לב איך אנחנו לא גולשים מיעוץ להתנשאות, מתמיכה להטפה, מרצון לאתגר ליצירת תחושה של התקפה ורצון לבדוק משהו לסיטואציה של ביקורת.
לייעץ ולא להתנשא
לתמוך ולא להטיף
לאתגר ולא להתקיף
לאבחן ולא לנתח
לברר ולא להכתיב
לבדוק ולא לחקור
אז איך אנחנו עוצרים את עצמנו הגלישה הלא מכוונת הזו, מתמיכה בונה לנזק?
מומחה המנהיגות והלמידה דר' כריס בייקר ממליץ לנו על 4 כלים מהירים לתקשורת אפקטיבית שיבטיחו את הקשר בין הכוונות הטובות שלנו לבין ההתנהגות שלנו בפועל.
1. הגדרת תכלית מראש
לא כדאי לנו להשאיר את התקשורת שלנו ליד המקרה. אם הצד השני רגיש, זה לא זמן לספונטניות שגורמת לנו להישמע אחרת ממה שרצינו. עלינו לתכנן את הגישה שבה ננקוט בשיחת תמיכה או הסיוע.
2. שיקוף בקול רם
כדאי לנו לנהל שיח רפלקטיבי בזמן השיחה, לספר לצד השני את מה שאנחנו מבינים ממה ששמענו ואת מה שאנחנו רוצים לתקשר. כך יבינו את הכוונות שלנו טוב יותר.
3. התאמה תוך כדי תנועה
בסעיף 1 המלצנו לתכנן מראש, אבל זה לא סיבה להתקבע. ברגע שמרגישים שאנחנו "מאבדים" את הצד השני, מתאימים את התקשורת כדי להרוויח אותו בחזרה ולא נבהלים לקחת צעד אחורה ולחשב מסלול מחדש (וגם על זה כדאי לדבר בקול רם).
4. עקביות
חשוב שלא נפתיע את הצד השני, שיהיה משהו באופן שבו אנחנו מגיבים שיהיה שיטתי, כך שאנחנו לא מערערים אף אחד באופן שבו אנחנו מתייחסים למה שאנחנו שומעים.
לכניסה לקישור לחצו כאן