סידורי הישיבה בכיתה שלך – ואיך הם משפיעים על הלמידה?
סידורי הישיבה בכיתה שלך – ואיך הם משפיעים על הלמידה?
מתלבטים איך לסדר את הכיתה או החדר ולהשיג את המטרות שלכם בלמידה או פגישת עבודה?
קבלו 6 כיוונים לארגון המרחב, עם יתרונות וחסרונות לכל פורמט, מתוך פרסום של טוד פינלי.
- טורים כפולים- יושבים בטור, אבל בזוגות
יתרונות: תופס פחות מקום, אפילו מסידור רגיל של טורים, מעודד למידה בזוגות.
חסרונות: מחזק תחושות של סמכות ולמידה חד-כיוונית (אבל קצת פחות מסידור טורי רגיל כי יושבים ליד מישהו או מישהי)
- שולחן עגול – כולם רואים, כולם נראים
יתרונות: מצוין לדיונים פתוחים, למצבים בהם נרצה לתת תפקידים למשתתפות ולמשתתפים, לסיעורי מוחות ולתחושה שוויונית שבה כל אחד יכול לתרום.
חסרונות: תופס מקום, מקשה על משתתפות ומשתתפים מופנמים שיחושו פגיעים בגלל הנראות הגבוהה שכולם מקבלים במרחב.
- פרסה כפולה- שני צמדים של טורים בחצי גורן
יתרונות: מאפשר עבודה קבוצתית, דיונים של מליאה בגובה העיניים, אפשרות נוחה להציג עשייה או חשיבה, פעילות צוותית משותפת
חסרונות: תופס המוןןן מקום.
- השדרה המרכזית – שביל מרווח באמצע למעבר ותנועה
יתרונות: מאפשר תנועה נוחה של המנחה בכל המרחב, מצוין למצבים שבהם רוצים לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות מרכזיות (למשל ליצור שיח של בעד/נגד משהו).
חיסרון- תופס הרבה מקום.
- אצטדיון- כולם מביטים לנקודה מרכזית אחת
יתרונות: נוח מאוד לצפייה מול מקרן ומצגת.
חסרונות: חלק מהמשתתפות והמשתתפים לא יהיו נגישים למנחה (למעט בשורה הראשונה)
- פרסה כפולה
יתרונות: מייצר "איים" במרחב ולכן מעודד פעילות צוותית וקבוצתית, כולם נגישים בקלות למנחה.
חסרונות: מקשה על כל אלו שמוסחים בקלות
לכניסה לקישור לחצו כאן
https://x.com/finleyt/status/1062760204700401664?lang=bn