סידורי הישיבה בכיתה שלך – ואיך הם משפיעים על הלמידה?

שיתוף

סידורי הישיבה בכיתה שלך – ואיך הם משפיעים על הלמידה?

מתלבטים איך לסדר את הכיתה או החדר ולהשיג את המטרות שלכם בלמידה או פגישת עבודה?

 

קבלו 6 כיוונים לארגון המרחב, עם יתרונות וחסרונות לכל פורמט, מתוך פרסום של טוד פינלי.

 

  1. טורים כפולים-  יושבים בטור, אבל בזוגות

 

יתרונות: תופס פחות מקום, אפילו מסידור רגיל של טורים, מעודד למידה בזוגות.

חסרונות: מחזק תחושות של סמכות ולמידה חד-כיוונית (אבל קצת פחות מסידור טורי רגיל כי יושבים ליד מישהו או מישהי)

 

 

  1. שולחן עגול – כולם רואים, כולם נראים

 

יתרונות: מצוין לדיונים פתוחים, למצבים בהם נרצה לתת תפקידים למשתתפות ולמשתתפים, לסיעורי מוחות ולתחושה שוויונית שבה כל אחד יכול לתרום.

חסרונות: תופס מקום, מקשה על משתתפות ומשתתפים מופנמים שיחושו פגיעים בגלל הנראות הגבוהה שכולם מקבלים במרחב.

 

 

  1. פרסה כפולה- שני צמדים של טורים בחצי גורן

 

יתרונות: מאפשר עבודה קבוצתית, דיונים של מליאה בגובה העיניים, אפשרות נוחה להציג עשייה או חשיבה, פעילות צוותית משותפת

חסרונות: תופס המוןןן מקום.

 

  1. השדרה המרכזית – שביל מרווח באמצע למעבר ותנועה

 

יתרונות: מאפשר תנועה נוחה של המנחה בכל המרחב, מצוין למצבים שבהם רוצים לחלק את המשתתפים לשתי קבוצות מרכזיות (למשל ליצור שיח של בעד/נגד משהו).

חיסרון- תופס הרבה מקום.

 

  1. אצטדיון- כולם מביטים לנקודה מרכזית אחת

 

יתרונות: נוח מאוד לצפייה מול מקרן ומצגת.

חסרונות: חלק מהמשתתפות והמשתתפים לא יהיו נגישים למנחה (למעט בשורה הראשונה)

 

 

  1. פרסה כפולה

 

יתרונות: מייצר "איים" במרחב ולכן מעודד פעילות צוותית וקבוצתית, כולם נגישים בקלות למנחה.

חסרונות: מקשה על כל אלו שמוסחים בקלות

 

 

 

לכניסה לקישור לחצו כאן

https://x.com/finleyt/status/1062760204700401664?lang=bn

 

x