שיטות הלמידה שאנו בוחרים לעצמנו - תלויות במה שאנחנו חושבים על האינטליגנציה שלנו

שיתוף

שיטות הלמידה שאנו בוחרים לעצמנו – תלויות במה שאנחנו חושבים על האינטליגנציה שלנו.

חלק מאיתנו מעדיפים להתמודד עם סוגיות מאתגרות במיוחד כשאנחנו לומדים תוכן חדש ואחרים דווקא נמנעים מהשאלות הקשות.
מתברר שהבחירה שלנו על אופן הלמידה שלנו, לא בהכרח קשורה לתוכן, אלא דווקא לתפיסות שיש לנו על האינטגלינציה שלנו.

לומדות ולומדים שחושבים שהאינטליגנציה שלהם יכולה להשתפר מוכנים להתמודד עם שאלות מאתגריות יותר. אלו שחושבים שהאינטגלינציה שלהם קבועה, נמנעים מלמתוח את עצמם למקומות חדשים, ובכך הם למעשה מגדילים את הפער שלהם מהעמיתים שלהם, בגלל תפיסת עולם שאינה מבוססת מדעית.

בניסוי שערכו החוקרים פנג וטוליס חולקו המשתתפים לשתי קבוצות. קבוצה אחת קראה מאמר שקרי על כך שהאינטגלינציה שלנו קבועה והקבוצה השניה עיינה במאמר מעודכן מדעית, לפיו, מאמץ ותרגול גורמים לשיפור ביכולות שלנו.

הלומדים שהחזיקו בתפיסה הנכונה על התפתחות האינטגלינציה שלנו, גם התמודדו עם שאלות קשות יותר וגם הצליחו יותר בתהליך הלמידה.
הניסוי הזה לא רק מראה את החשיבות שלנו להיות מעודכנים מדעית באשר לגמישות המוח שלנו והיכולת שלנו להתפתח כל הזמן, אלא מדגיש את תפקידם של נשות ואנשי הוראה, הדרכה והנחיה.

אם אלו יקפידו להסביר ללומדים על גמישות המוח ועל היכולת שלנו לשפר יכולות כל הזמן, הם יעניקו ללומדים מתנה יקרת ערך לכל החיים – הנכונות לאתגר את עצמנו ולפתח את עצמנו באופן מתמיד באמצעות תהליכי למידה.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x