3 טריקים לניהול יומן שפוי בשנה החדשה
3 טריקים לניהול יומן שפוי בשנה החדשה
חווים תחושה של עומס וערבוב מתמיד בין משימות עבודה ומשימות של החיים הפרטיים?
קלי נולאן, יועצת בתחום ניהול הזמן, מציעה לנו לנהל יומן דיגיטלי אחד שיכלול את כל משימות החיים שלנו ויהווה ONE STOP SHOP לניהול עצמי.
זאת לאחר שגילתה שאנחנו נוטים לעבוד עם יומן חלקי שמכסה רק את משימות העבודה שלנו באופן שלמעשה מפחית את יכולת השליטה שלנו על לוח הזמנים שלנו.
איך עושים את זה?
1. משבצים את כל המשימות ביומן – משימות פרטיות (תור לרופא, זמן לכושר, קריאת ספר), משפחתיות (חוגים של ילדים, קניות ובישולים, ניקיונות), מקצועיות (פגישות, קריאת חומרים מקצועיים, הכנת מצגת).
2. מפרידים בין משימות ששייכות לעולמות שונים באמצעות צבעים שונים כדי להוריד עומס קוגנטיבי ולהקל על האוריינטציה ביומן (לדוגמה: משימות פרטיות בגוונים כחולים, משפחתיות בגוונים ירוקים, ומקצועיות בגוונים אדומים).
3. מחלקים את המשימות לתתי-משימות של חצי שעה עד 3 שעות (לא יותר, לא פחות) וסוגרים זמנים ביומן בהתאם (לדוגמה: לשיחת טלפון עם המורה של הילד – סגרו חצי שעה ביומן בטווח הזמן הצפוי לקיום השיחה; לכתיבת נייר עמדה – סגרו 3 מקטעי זמן של שעתיים בהפרשים של 3 ימים).
גם אחרי בניית יומן לתפארת, נדרשת סבלנות להתרגל לנהל את כל משימות החיים באותו מקום, להעריך נכון זמנים ופריסת משימות אבל לפחות נוכל להרגיש שאנחנו "מחזיקים" את כל מה שאנחנו צריכים לעשות ולא טובעים.
לקריאת המאמר המלא לחצו כאן