5 דברים שאולי לא ידעת על למידה באמצעות וידאו

שיתוף

5 דברים שאולי לא ידעת על למידה באמצעות וידאו

וידאו הפך להיות לאמצעי ה"חם" ביותר ללמידה דיגיטלית. הוא נוח, זמין ומיידי להעברת מסרים וזול להפקה ולהפצה.

אבל יש וידאו ויש וידאו, ומחקרים לאורך השנים מנסים לפענח מה עובד יותר ומה פחות בעולם סרטוני הלמידה. מומחה הלמידה דונלד קלארק ריכז 15 ממצאים של מחקרים שנאספו לאורך השנים.

הנה 5 מתוך הממצאים הללו:

מסך גדול עדיף על קטן

על אף הנוחות הרבה בצפייה בסרטון ישירות מהסמארטפון, יש סיכוי שנזכור יותר אם צפינו במסך גדול יותר. במחקר שבחן השפעתם של מסכים ב-60 בגדלים שונים על 125 משתתפים, נבחנו המשתתפים שבוע לאחר שלמדו תוכן כלשהו. אלו שצפו באותו תוכן מול מסכים הגדולים, זכרו באופן משמעותי יותר מאלו שצפו במסכים הקטנים.

להצמיד לוידאו שאלות חשיבה

וידאו הוא מלהיב, צבעוני ומאפשר חווית למידה טובה, שגורמת לנו לאשלייה שנזכור את כל מה שראינו. אבל אסור להתבלבל, צפייה בוידאו היא פסיבית מאוד.

הוידאו רץ, התוכן מתחלף במהירות, והזיכרון שלנו לא יכול להכיל כל כך הרבה פרטים מבלי להידרש למעורבות פעילה יותר. חשוב להצמיד לסרטון הוידאו שאלות שיגרמו לנו לחשוב על מה שראינו. שאלות כאלו יכולות להופיע מיד לאחר הצפייה בוידאו או אפילו במהלכו. התמודדות עם שאלות גם גורמות לנו להעריך טוב יותר עד כמה הבנו את מה שראינו, וגם גורמות לנו לזכור יותר.

שם המשחק: אותנטיות
אין צורך בהפקה "הוליוודית" עם שחקנים או מציגים מקצועיים. עידן ה – vlog והיוטיוב מוכיחים לנו שאנו משתוקקים לדמות אותנטית, גם אם היא לא בעלת יכולות פרזנטציה מקסימלית. דמות אותנטית שברור שהיא גם סמכות מקצועית, תמשוך את תשומת ליבנו ותגביר את האמון שיש לנו כלפי התהליך הלימודי.

לא לדבר לאט
מנחים שמלמדים בוידאו נוטים לעבור באופן אוטומטי לקריינים בטלביזיה. פתאום הם מדברים לאט ובאופן פורמלי. המחקרים מראים שדיבור לא פורמלי, מהיר, נלהב וקצבי יעשו עבודה מצויינת. קצב הדיבור המומלץ הוא בטווח של 185-254 מילים בדקה. כיום, יותר ויותר צופים משנים את מהירות הסרטון באופן עצמאי לקצב הגבוה ב- 120-170% מהקצב המקורי, וגם זה מעיד על כך שיתכן וחלק מהמציגים בסרטונים מדברים לאט מדי. האפשרות להאיץ או להאט את הסרטון יכולה לסייע לכל מי שמעדיף לצפות בסרטון יותר לאט ועדין להרוויח צפייה במנחים מלאי התלהבות וקצב, כאלו עם עניבה משוחררת.

האודיו חשוב מהוידאו
כדאי להכין סרטון ודיאו איכותי, אבל איכות הוידאו פחות משפיעה על אפקטיביות הלמידה לעומת איכות האודיו (הקול). אם הוידאו לא איכותי, לדוגמה בגלל תאורה לא מיטבית, אנחנו מסוגלים "להשלים את התמונה" באופן עצמאי. לעומת זאת, פגיעה באיכות הקול משפיעה ממש על היכולת שלנו לקלוט ולעבד את התוכן הלימודי. השקעה במיקרופון חשובה יותר מהשקעה במצלמה.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x