5 מיומנויות שאנחנו צריכים כדי להישאר רלבנטיים בשוק העבודה

שיתוף

5 מיומנויות שאנחנו צריכים כדי להישאר רלבנטיים בשוק העבודה


שוק העבודה השתנה, ועידן הפוסט-קורונה מוכיח זאת סופית. גם אלו שחזרו למשרד בכל יום, מוצאים את עצמם מקיימים פגישות וירטואליות ומנהלים את העבודה שלהם עם הרבה יותר נוכחות דיגיטלית.
השינוי הזה מחייב אותנו לחדד כמה מיומנויות כדי להישאר רלבנטיים. העיתון פורבס פרסם לפני כחודש את רשימת המיומנויות של הימים החדשים האלו, והנה 5 מתוכן:

1. לעבוד עם וידאו:

כשיש הרבה יותר פגישות דיגיטליות ופחות פגישות פרונטליות, השימוש בווידאו הפך למיומנות חדשה. אנחנו כבר לא יכולים להיות מאלו ש"לא אוהבים להצטלם", אנחנו מצולמים ומוקלטים כל הזמן.

שימוש נכון בווידאו הוא מיומנות חדשה שכולנו נדרשים אליה: איך להראות כמו שצריך מול וידאו, איך לצלם את עצמנו במקטעי וידאו ואיך להצליח לבטא את עצמנו באותה הצלחה גם מרחוק. מי שיתעלם משיטת התקשורת הדומיננטית הזו, יאבד את היכולת להעביר מסרים חשובים לסביבה שלו, להתבלט ולהתקדם.

2. יכולת מיקוד:

לכאורה, כשכל העבודה היא מול המחשב, וגם הפגישות מתקיימות משם, אפשר להתמקד יותר. בפועל, הסביבה הדיגיטלית מזמנת לנו יותר מדי הזדמנויות לבצע ריבוי משימות (מולטי-טסקינג), שזו תכונה שנדמה לנו שיש לנו אותה, אך למעשה היא לא באמת אפשרית.
מיומנות המיקוד חשובה במיוחד בימים אלו, כדי להרגיל אותנו לבצע משימה אחת כל פעם, להתרכז בה באמת ולא לאפשר לעצמנו "לזלוג" לשטף האינפורמציה שזורם אלינו כל העת.

3. הקשבה:
הקשבה עמוקה מורכבת יותר בעבודה דרך הרשת. ההסחות מסביב גדולות יותר והפיתוי למולטי-טסקינג גבר וקשה יותר לתת פרשנות לשפת הגוף שלנו. כל מה שנשאר כדי לשמור על תקשורת תקינה זה פשוט להקשיב לעומק. ההקשבה בעידן הנוכחי מאתגרת יותר והופכת להיות מיומנות מרכזית בתקשורת הדיגיטלית.

4. נטווורקינג וירטואלי:

יש את אלו שיודעים להתרשת בכל מצב, אבל גם אלו שלא, מצליחים לרוב להשתלב בשיח עמיתים פרונטלי במסדרון.
נטוורקינג וירטואלי הוא מורכב יותר ואפילו נדרש יותר בעידן הדיגיטלי המבוסס על "כלכלה של מערכות יחסים".
ההתרשתות הופכת להיות מיומנות אקטיבית שצריך לעבוד בו כל הזמן, וכולנו נדרשים ליצירת קשרים חדשים בקהילה המקצועית שלנו ובניית חיבור מתמיד לרשת העמיתים שמסביבנו.

5. קוצ'ינג

פעם קוצ'ינג (אימון) היה רצועה חד פעמית שהיינו נותנים או מקבלים מאיש מקצוע או מנהל. היום זהו "מוצר צריכה חיוני" המאפשר למנהלים להעצים את העובדים שלהם גם כשהם מבוזרים ולא נמצאים כל היום מול העיניים. האימון הפך לשפת תקשורת יומיומית ולא פורמלית שמאפשרת לצוותים מבוזרים להתנהל באופן מלוכד ולהשתפר כל הזמן. מי שלא מכיר את מיומנות האימון, עלול למצוא את עצמו עם קבוצת עמיתים מרוחקת ומנוכרת.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x