5 רעיונות לרענון החוויה הלימודית בפחות מ- 5 דקות

שיתוף

5 רעיונות לרענון החוויה הלימודית בפחות מ- 5 דקות

לא צריך יותר מ- 5 דקות כדי להפוך מפגש למידה לחוויתי יותר, מסקרן יותר או מועיל יותר.

באתר של educationlist פורסמו כ- 10 רעיונות של פעולות כאלו והנה 5 מתוכם:

שיחה מקדימה
מנחות ומנחים רבים נוטים להכנס למפגש הלמידה בדיוק בזמן או לעסוק בהכנות למפגש בדקות לפני שהוא מתחיל.
אבל דווקא הרגעים הפחות פורמאליים הם הזדמנות לאינטראקציה עם אלו שכבר הגיעו לכיתה.
כדאי להקדיש את הדקות הללו ולהביע עניין אישי או לנהל שיחת סמול טוק שתתרום לחיבור רגשי ואנרגיות חיוביות לפני שמתחילים ללמוד.

תמונה מסקרנת
יצירת סקרנות בתחילת מפגש יכולה לעשות את כל ההבדל ברמת המעורבות של הלומדים בתוכן.
אם נניח חפץ מעניין על השולחן, או תמונה גדולה במקרן, ונבקש מכולם לחשוב על הקשר בין אלו לבין התוכן הלימודי, נבטיח למידה ממוקדת יותר או ניחוח של הפתעה.

פתיחה בשאלה
אנו נוטים קודם ללמד ואחר כך לשאול, אך פעמים רבות הלמידה היא אפקטיבית אם נעשה בדיוק ההפך. הפניית שאלה מסקרנת לכיתה, כזו שמנחשים או שולפים מתוך ידע קודם, מגבירה את הדריכות בשלב הלמידה, וגם ממסגרת את נושא המפגש.

הגעת ללמד משהו? קודם כל כדאי לשאול שאלות, להרגיש את הדופק של הכיתה, ורק אז להתחיל ללמד

רפקלציה מסכמת
המחקרים מראים שוב ושוב שאנו לומדים באופן אפקטיבי בזמן שאנחנו מדברים על מה שלמדנו, לעיתים יותר מאשר בזמן הלמידה עצמה.
ב- 5 דקות האחרונות של מפגש, כדאי להזמין רפלקציה כזו לכיתה ולברר, מה למדנו? מה הפתיע אותנו? במה התחדשנו במפגש הזה? האם נשארו לנו שאלות פתוחות? ואיזה שאלות היינו מכינים לעצמנו אם היינו כותבים מבחן על התוכן הזה?

קישור לחיים
למידה תהיה אפקטיבית יותר אם היא תניע לפעולה או תקשר את התוכן הלימודי לחיים עצמם.
לכן, לא חשוב מה התוכן, תמיד כדאי לברר בתחילת המפגש או בסופו- כיצד התוכן הזה מתקשר לידע מוקדם שכבר יש לנו, ואיך נוכל להשתמש במה שלמדנו בהמשך החיים שלנו.
הביטוי אמיל"י מבטא זאת היטב. אמיל"י הם ראשי תיבות של אני מה יוצא לי מזה- ובאנגלית what’s in it for me.
תמיד כדאי להבהיר את האמיל"י של התהליך הלימודי תוך קישור לפרקטיקה של החיים.

הקישור למאמר המלא כאן

x