6 סיבות (והצעות לפתרון) למה אנשים לא משתפים בידע שלהם

שיתוף

6 סיבות (והצעות לפתרון) למה אנשים לא משתפים בידע שלהם


רוצים ארגון עם תרבות שיתופית? קודם כל כדאי להבין טוב יותר למה אנשים לא משתפים בידע שלהם. מאמר שפורסם בתחילת החודש על ידי סטאן גרפילד, מומחה עולמי בתחום ניהול הידע, מציג 16 סיבות נפוצות המונעות מאנשים לשתף בידע שיש להם.
הנה 6 סיבות והצעות לפתרון מתוך הרשימה שפורסמה.

1. חוסר זמן:
הסיבה: אנשים חשים שאין להם זמן לעסוק בשיתוף ידע.
הפתרון: שילוב תהליכים של שיתוף ידע בתוך תהליכי העבודה הארגוניים, לא להתייחס לשיתוף ידע כמשימה נפרדת שאפשר להימנע ממנה.

2. חוסר אמון:
הסיבה: אנשים חוששים ששיתוף הידע שלהם יגרום לאחרים לקבל קרדיט על ידע שאינו שלהם, שלא יהיה תגמול לשיתוף שביצעו.
הפתרון: לתגמל שיתוף ידע, באמצעות הוקרה בקרב קהילת העובדים, שתגרום למי שמשתף תחושה של תגמול שתביא לתחושות של אמון במנגנוני השיתוף השונים.

3. ידע זה כח:
הסיבה: הם חושבים שידע זה כח, אם יאחזו בו, יחשבו לגורואים בתחום.
הפתרון: התרבות הארגונית צריכה להפוך מישהו לגורו אם הוא משתף ידע ולא אם הוא לא משתף. עובדים שלא ישתפו בידע, לא יקודמו בארגון, וכך יבינו כולם שדווקא שיתוף זה כח

4. לא רואים סיבה:
הסיבה: אין ציפייה כזו מהמנהיגות הארגונית ולכן זה לא נתפס כמשהו שמצדיק את המאמץ.
הפתרון: המנהיגות הארגונית חייבת לתקשר, באופן קבוע, את הציפיות, המטרות והתגמולים הקשורים לשיתוף ידע בארגון.

5. לא יודעים איך:
הסיבה: אנשים מוכנים לשתף בידע אבל לא יודעים איך בעצם לעשות את זה.
הפתרון: להדריך. לקיים באופן קבוע מפגשים, וובינרים ואירועים של שיתוף ידע שיהיו נגישים לכולם ויהפכו את האפשרות לשיתוף לישימה וברורה לכולם.

6. לא משתלם להם:
הסיבה: השיתוף נתפס כפעולה לא משתלמת, מי שמשתף לא מרגיש הוא הרוויח מזה משהו.
הפתרון: ארגון שלא יתגמל שיתוף ידע ולא יהפוך אותו למשתלם, לא יוכל להבטיח שתרבות כזו תתרחש מעצמה רק בגלל רצון טוב של עובדים. תכניות תגמול והוקרה, אפילו כאלו שיזכו עובדים משתפים ב"נקודות", יחזקו את המותג האישי של העובד ויגרמו לנראות גבוהה של כל שיתוף, יגרמו לתחושה משתלמת לכל הצדדים.

לכניסה למאמר המלא ובו עוד 10 סיבות והצעות לפתרון לחצו כאן

x