חוק ה- 10% בהעברת מסרים
חוק ה- 10% בהעברת מסרים – איך לזקק ולהדגיש את מה שחובה שיזכרו ממה שאמרתי
היית בפגישה, שיחה או מפגש למידה לפני כשבוע?
כמה זיכרון נשאר לך משם?
אנו שוכחים 60-90% ממה שלמדנו, ומה שאנחנו זוכרים עשוי להיות אקראי לחלוטין.
חוק ה- 10% בהעברת מסרים – יאפשר לנו לצמצם את האקראיות הזו כדי שלפחות נבטיח שלא כל אחד ייקח משהו אחר מכלל המסרים שניסינו להעביר.
באתר של corporate vision מוסברים הדגשים שיאפשרו לנו להבטיח זיכרון של מסר כלשהו, כדי לסייע לאנשי מכירות ושיווק, אך הם רלבנטיים לכל העוסקים בתקשורת, למידה או ייעוץ.
- זיקוק המסר:ראשית עלינו לשאול את עצמנו מה חשוב שלנו שיישאר למי שפגש אותנו, מהם אותם 10% שנרצה שכל מי שהיה איתנו יזכור, ושהזיכרון מהמפגש איתנו לא יהיה אקראי.
- עיגון בתחילת השיחה:ניסחנו לעצמנו את המסר הכי חשוב? נתחיל את המפגש קודם כל עם המסר הזה. נעשה זאת עוד לפני השקף של "על מה נדבר" במצגת או תוכן העניינים של המסמך. כך אנחנו מעגנים את נקודות המפתח וממקדים לקהל שלנו מה חשוב לנו שהוא ייקח.
- נראות אחרת:
מסר ה- 10% שלנו גם צריך להראות אחרת ויזואלית כדי שימשוך תשומת לב ויבליט שזהו המסר. המוח שלנו יבחין בעיצוב השונה, כי כל מה שחדש ואחר תמיד מושך את תשומת הלב שלנו. לא יזיק גם לנסח את המסר הזה בשפה קליטה במיוחד, כזו שתתפוס את הקהל ויגרום לו להשתמש בשפה הזו בעתיד מול אחרים. מצד שני, בדיוק בעיצובים כאלו חשוב שהעיצוב לא "יגנוב" את תשומת הלב מהתוכן אלא ישרת אותו, כך שבחירת המילים והאובייקטים העיצוביים צריכה להיות קשורה למסר ומהדהדת אותו.
- "לחפור"
המוח שלנו בנוי להבחין בדפוסים, ולכן המסר שיחזור על עצמו שוב ושוב יגרום למוח לעקוב אחרי המסר ולהפוך אותו לבלתי נשכח. חוקרים ממליצים על לא פחות מ- 8 חזרות של המסר הזה בטווח של 20 דקות של מפגש, בצורות שונות ומגוונות.
לקישור המלא לחצו כאן