חוקרי מוח מגרמניה ביצעו תחרות למידה וחשיבה לגיימרים לעומת קבוצה של אנשים שאינם משחקים משחקי וידאו.
במהלך המבחן, היו הישגיהם של הגיימרים טובים באופן משמעותי מאלו של המשתתפים ה"רגילים" והפעילות המוחית באיזורים הרלבנטים ללמידה היתה מוגברת. לגיימרים (שהוגדרו כמי שמשחקים יותר מ- 15 שעות בשבוע), התגלתה יכולת טובה יותר לרכוש ידע, לנתח סיטואציה מהר, לחולל ידע חדש ולהכליל נתונים, בעיקר במצבים של אי ודאות.
החוקרים מסבירים כי נראה שמשחק וידאו מאמן חלקי במוח הקשורים לתהליכי למידה ומדגישים שזו חוויה מצויינת לא רק לאנשים צעירים אלא גם למבוגרים.