ללמוד בחווית נטפליקס
כבר 20 שנה שעמוד הבית של מערכות ניהול למידה כולל קטלוג של קורסים אליהם אנו נדרשים להירשם ובתוכם אנו מנווטים כדי לבחור קורס ולהשלים אותו.
אך הזמנים משתנים ואיתם האופן בו אנו צורכים תכנים דיגיטליים וממשקים חדשים נכנסו לחיינו.
שירות נטפליקס (Netflix) לתכני וידאו וטלביזיה או שירות המוזיקה ספוטיפיי (Spotify) למוזיקה שהושק לאחרונה בישראל, הם דוגמאות מייצגות לממשקים אלו.
ה"קסם" של ממשקים אלו הוא שיש בהם מאגרים אינסופיים של תכנים, אך אין סיבה לבצע חיפוש במאגרים. המערכות עצמן ממליצות על תכנים למשתמשים שלהם על פי העניין שהם מגלים.
איך זה קורה? הקטלוגים מבוססים על אלוגריתמים חכמים. הקטלוג שנחשף לנו כולל את התכנים הכי פופולריים על ידי משתמשים אחרים, או תכנים דומים לכאלו שצרכנו בעבר.
נראה שהגיע גם זמנן של מערכות למידה ללכת באותו כיוון.
יחידות למידה הן פריטי תוכן בדיוק כמו סרטים או קטעי מוזיקה וכל לומד יכול לבנות לעצמו פליי-ליסט כפי שנעשה בפלטפורמות המקבילות.
מספר מערכות למידה חדשות מנסות לאמץ את מנגנוני ההמלצות הקיימים בפלטפורמות אלו.
למערכות כאלו ממשקים "בחווית נטפליקס" הכוללים "תכני חובה" להשלמה עד מועד מסויים לעומת "תכנים מומלצים לתפקיד שלך" או "תכני רענון לנקודות התורפה שלך" וכד'.
בכך יכולות מערכות הלמידה לסייע להגביר את סקרנות הלומדים ולהילחם בעקומת השכחה שלהם באמצעות זיהוי של מיומנויות שנשחקות לאורך זמן.
כמו בנטפליקס, מערכות למידה חדשות אינן רואות את עצמן כמאחסנות בלעדיות של התכנים ורבות מהן מתממשקות בקלות לתכנים חיצוניים ומערכות חיצוניות שמאפשרות לכל לומד לגוון ולהתאים את הפליי-ליסט המתאים ביותר.
לכניסה לקישור לחצו כאן