מה יגרום לנו לאמץ טכנולוגיה חדשנית בעולמות הלמידה?

שיתוף

מה יגרום לנו לאמץ טכנולוגיה חדשנית בעולמות הלמידה?

 

ניתוח של 24,000 מחקרים לאורך העשור האחרון מסייעת לפענח מה גורם לנו לאמץ טכנולוגיות למידה מסוימת ולא אחרת.

מה יניע אותנו לנסות טכנולוגיה חדשה ומתי נוותר? האם התועלת של הפתרון זה מה שמשנה? החדשנות שלו? החוויה שנוצרת?

 

דר' קרוליין קיפ, מנתחת נתונים ומומחית בעולמות הלמידה הדיגיטלית, מציגה באמצעות המחקר שביצעה 3 סיבות טובות שיגרמו לנו לנסות להטמיע פתרון חדש ולשלב אותו בתהליכי הלמידה שאנחנו מובילים:

 

  1. ראיות ברורות – לא הבטחות:כדי להשתכנע לנסות משהו חדש, נרצה לראות הוכחות שזה עובד. הצגה של יכולות ללא הצגה של סיפורי הצלחה, מחקר כלשהו או ניתוח של השפעות, עלול להרתיע אותנו מלנסות ולבדוק את ה"צעצוע" החדש.
  2. חיסכון בזמן ובמאמץ:המחקרים מראים באופן ברור, שחיסכון בזמן או הפחתת מאמץ הם מניע מרכזי במיוחד לאימוץ טכנולוגיות.

    כלומר, פחות "ידבר אלינו" מה המוצר מוסיף או משכלל בהקשר לתהליכי הלמידה שאנחנו אמונים עליהם, ויותר יעניין אותנו עד כמה הוא חוסך ומקל עלינו בביצוע הנוכחי של העבודה שלנו.

    הרצון לחיים קלים יותר, חזק יותר מאשר האפשרות לתוצאה יותר איכותית.

3. התאמה ל-Setting של הלמידה:

פעמים רבות הפתרון נראה מבטיח אבל הוא פשוט לא משתלב לנו בכיתה או בקורס שעליו אנחנו אחראים. אולי העדר ציוד מתאים, חוסר התאמה להרגלים של קהל היעד, זמן קצר מדי לממש או תרבות למידה שלא מצליחה לשלב את הפתרון- כל אלו הם חסמים גבוהים.

לא מספיק לבוא עם טכנולוגיה חדשה, צריך גם להראות איך היא משתלבת בעשייה הקיימת ו"נספגת" בתוכה באופן שלא מזעזע את ההרגלים שלי ולא סותר את ה- setting  שבו הלמידה מתרחשת.

 

נראה מהמחקר שחדשנות וקידמה הם לא תמיד סיבות מספיק טובות לאמץ משהו, גם אם הן מסקרנות אותנו.

 

לרוב נחפש משהו שמישהו כבר ניסה, כזה שמקל וחוסך לנו ושקל לשלב אותו בתוך השגרות כפי שהן היום.

 

לסקירה הכוללת (בין השאר) את המחקר, לצד תובנות נוספות באפקטיביות של כלי למידה דיגיטליים, מתוך ה- VOD  של מתודיקה, כאן

 

 

 

x