איך הלומדים והלומדות ממליצים לנו לשכנע אותם לשנות הרגלים וללמוד יותר אפקטיבי?
איך הלומדים והלומדות ממליצים לנו לשכנע אותם לשנות הרגלים וללמוד יותר אפקטיבי?
המחקרים מראים שרובנו משתמשים בטכניקות לא אפקטיביות כדי ללמוד. אנו לומדים בלמידה דחוסה וחד פעמית, במקום למידה פרוסה ומרווחת ומבצעים פעולות פסיביות (קריאה של תוכן) במקום למידה פעילה (לענות על שאלות לגבי התוכן).
שינוי ההרגלים ללמידה אפקטיבית יותר אינו פשוט.
איך אפשר לשכנע את הלומדות והלומדים לשנות הרגלים ולהשתמש באסטרטגיות יעילות יותר?
מחקר שנערך לאחרונה על ידי החוקרות מורר וקבאי מאוניברסיטת דרום ג'ורג'יה בארה"ב, בחן את השימוש בשיטות הלמידה השונות בלימודי תואר ראשון וזיהה את החסמים שהקשו על הלומדים לעבור לאסטרטגיות המועילות יותר.
הלומדים שעברו את השינוי נשאלו במחקר, מה לדעתם צריכים מנחים לעשות, כדי לשכנע לומדים כמוהם להפסיק את ההרגלים הקיימים ולעבור לחדשים.
הנה 3 המלצות מרכזיות ושיטתיות שהגיעו מהלומדות והלומדים עצמם, כפי שפורסמו על ידי קרולינה קופר-טטצל באתר "- “the learning scientist
מה ישכנע לומדים להפוך הרגלים וללמוד אחרת:
- "תדגימו לנו את האסטרטגיות האפקטיביות"
ההמלצה: "תעזרו לנו להשתמש באסטרטגיה ולא רק לספר עליה, אפשרו לנו לראות את תוצאות של התנסות כזו. כך נבין טוב יותר מה היתה הבעיה עד כה".
- "תביאו לנו הוכחות איך ולמה זה עובד"
ההמלצה: "ספרו לנו על מחקרים מדעיים בתחום, הראו הוכחות שזה משתלם".
- "תעזרו לנו בניהול הזמן והמשימות במעבר לאסטרטגיות חדשות"
ההמלצה: "גם אם השתכנענו ללמוד אחרת, האסטרטגיות החדשות דורשות מאיתנו ניהול אחר של הזמן. קשה לנו ללמוד במנות קטנות ולא ברגע האחרון, קשה לנו לתכנן את התהליך".
ניתן ללמוד מההמלצות האלו, ששינוי הרגלי למידה אפשרי, כל עוד נבין שצריך ללוות את השינוי ולתמוך בו ולא לצפות שהוא יקרה מעצמו.
מעבר ללמידה אחרת דורש מהמנחות ומהנחים הן פעולות של רתימה והוכחת ערך והן מתן כלים יומיומיים לתכנון למידה כתהליך פעיל ולא כאירוע חד פעמי ופסיבי.
לכניסה לקישור לחצו כאן