איך "לגלף" תהליכי למידה ולהפוך אותם לממוקדים וקצרים יותר בתקופת משבר מתמשך
איך "לגלף" תהליכי למידה ולהפוך אותם לממוקדים וקצרים יותר בתקופת משבר מתמשך
זאת לא השנה "להספיק את החומר" בתהליכי למידה,
בכל המסגרות הלימודיות וההדרכתיות – זמני הלמידה מוגבלים וקצרים יותר לעומת התכנון, הלמידה גמישה יותר כי לא כולם זמינים באותה מידה ויכולת הריכוז (של כולם) נמוכה יותר.
קבלו 4 פעולות גילוף שיעזרו לכם לקצר ולמקד כל מפגש למידה, קורס או מסלול היברידי – ממש כמו גילוף עודפים מחתיכת עץ שחושף צורה ממוקדת יותר.
- הסרת עודפים
פתאום, כשמסתכלים מחדש על תוכנית הלמידה שרצה לאורך זמן, מזהים כל מיני "עודפים" שהצטברו בה.
מבט רענן מאפשר לוותר על חלק מהתכנים כ- must, להסיט אותם לתכני רשות או ללמידה דיגיטלית גמישה.
2. המרה למפגשים מקוצרים וקצביים
כשלוקחים כל 45 דקות והופכים אותם ל- 30 – הרבה דברים טובים קורים.
כדאי לעשות מסע מהיר בין יחידות התוכן של מסע הלמידה ולראות היכן אפשר ללמד את התוכן באופן קצבי וקצר יותר.
לפעמים זה 10 דקות פחות בהסבר על משהו, לפעמים בהבניית תרגול חוויתי מבוסס זמן שיכניס את כולם לאווירת האקתון.
פעולה נפוצה נוספת, היא המרת תכנים ללמידה דיגיטלית שמקצרת זמני למידה ויכולה להשתלב בתוך המפגשים או ביניהם וכך לקצר את הקורס.
אפילו צילום עצמי בוידאו של חלק מהתכנים יאפשר לנו לזקק את התוכן ולקצר את זמן הלמידה הכולל.
3. מיקוד מטרות הלמידה
כדאי לנצל את ההזדמנות ולבחון מחדש מהן מטרות הלמידה.
ניסוח מחודש שלהן עוזר לנו להתמקד בעיקר ולהבהיר לעצמנו עם מה הכי חשוב שהלומדות והלומדים יצאו עם סיום הקורס.
פעמים רבות, בחינה כזו מאפשרת לנו לשאול את עצמנו האם עד כה עמדנו במלוא המטרות שרשמנו לעצמנו, ואם לא, האם זו הזדמנות להתמקד גם כאן עם המטרות הקריטיות יותר.
- Agile Mindset
אם פתחנו קורס אחרי שקיצרנו והידקנו, ונדמה לנו שעכשיו הוא יהיה כפי שתוכנן, אנחנו כנראה לא מחזיקים בתפיסה מספיק גמישה לגבי הלמידה בתקופה זו.
כדאי להיות ערוכים לגילופים נוספים שיידרשו תוך כדי תנועה.
בלמידה תחת שיבושים כדאי לשמור על "ראש גמיש" ולא להיבהל כשצריך לעשות עוד שינויים.
ובעיקר כדאי מראש להציע מסלולי למידה גמישים יותר לקהלי היעד השונים.
הגמשה כזו תכלול ליווי פרטני יותר למי שזקוק לכך מצד אחד, ואפשרויות ללמידה מעמיקה יותר לכל אלו שרוצים דווקא ללמוד מעבר לקורס המקוצר. המרת תוכן לדיגיטל תוכל לתת מענה לכל סוגי הצרכים השונים שיתעוררו בתקופה הקרובה.
לפירוט הפעולות ולעוד המלצות קראו את הפרסומים במגזין של elearning industry כאן וכאן, של ג'ניפר פטרסטון, וכן באתר של HESI