איך לשווק את עצמך בלי לשווק את עצמך?
איך לשווק את עצמך בלי לשווק את עצמך?
שוק התעסוקה דינאמי במיוחד בימים אלו וזה זמן מצויין לעבוד על המיתוג האישי.
אבל איך עושים את זה בלי לעשות רעש שיווקי גדול שאולי בכלל לא מתאים לאופי שלך?
מאמר קצר שפורסם לפני כחודש על ידי מומחה השיווק ג'ון ספקטור יש מספר המלצות להתנהגויות יומיומיות שיגרמו לאנשים לשים לב לעבודה שלך ולמחוייבות שלך והם לא כרוכים ב"מאמץ שיווקי".
הנה 5 מתוך סדרת ההמלצות שבמאמר:
שיתוף בעשייה בעבודה
העבודה שלך היא הכלי השיווקי הכי חזק שלך, פחות חשוב מה אמרת ויותר חשוב מה עשית, כי עם זה אי אפשר להתווכח. הרשת מלאה באמירות של אנשים ומעט מדי בתוצרים מקצועיים שהם ממש הכינו. יצרת משהו בעבודה שלך? כדאי לשתף אחרים במעגלים שמסביבך. יותר שיתוף בעשייה יוביל ליותר הכרה בפעילות שלך ולחזק מותג אישי.
נדיבות
כדאי להיות נדיב ברשת המקצועית שלך, ולא רק בגלל שזה הדבר הנכון לעשות אלא כי זה מעורר תשומת לב, וחשוב שידעו על הנדיבות שלך. קיבלת בקשה מקצועית מעמית? כדאי להשיב ברוחב לב, כי נדיבות, בניגוד לאגואיסטיות, היא ויראלית, ומדברים עליה.
תגובתיות
לא צריך לתת מענה לכל מי שפונה אליך, אבל צריך להגיב לכל מי שפונה אליך. התעלמות מפניות ובקשות כלפיך היא פגיעה במותג המקצועי שלך, אפילו אם אין באפשרותך לעזור.
פרגון למאזכרים
טעות נפוצה היא לחפש כל הזמן עוד אנשים שישמעו עליך. המפתח לשיווק ללא שיווק הוא בבניית קשרים עם מי שכבר יש מסביבך, משם סיכוי רב יותר להרחיב לחשיפה. שמת לב שמישהו מהקהילה המקצועית שלך הזכיר אותך או ציין אותך לטובה בהקשר? לא כדאי לתת לזה "להחליק" בלי הוקרה ותודה.
מישהו חיזק את המותג שלך, אפשר להגיד תודה 🙂
שיתוף למידה
אנחנו ממילא לומדים כל הזמן, למה לא לספר מה למדת, או פשוט ללמד מישהו אחר?
גם זוכרים יותר טוב את התוכן הלימודי וגם מרוויחים הזדמנות למיצוב מקצועי על הדרך, כך שכולם ידעו שיש כאן "מישהו ללמוד ממנו".
כשמשתפים בלמידה, רותמים אנשים להצטרף לשיח מקצועי ולהיות חלק מהקהילה שלך. כך בונים מותג.
לקישור למאמר המלא ובו כלים נוספים לחצו כאן