גיוון בסביבת הלמידה מגביר את הסיכוי לזכור את מה שלמדנו.
גיוון בסביבת הלמידה מגביר את הסיכוי לזכור את מה שלמדנו.
המחקרים מראים שלא כך משנה מה אנחנו מגוונים בסביבה שלנו, העיקר שאנחנו מגוונים.
אפשר ללמוד את החומר עם אנשים שונים לגמרי, אולי פעם אחת עם סיכום בפתקים ופעם אחרת בהקלדה.
אפשר ללמוד פעם בעמידה ובפעם בישיבה או בריצה על הליכון.
כדאי לנו להחליף חדרים, ללמוד פעם בפארק, להחליף בתי קפה, לשים מנגינות שונות ברקע….
המטרה היא להעשיר את החוויה הכוללת של הלמידה כדי להגדיל את כמות הרמזים שיוכלו להפוך את התוכן הזה לנגיש יותר כאשר נצטרך אותו.
האימפקט הוא מאוד משמעותי.
מחקר אחד הראה שלומדים שלמדו בשני חדרים שונים, זכרו 40% יותר מאלו שלמדו פעמיים באותו מקום.
גיוון המקומות גורם למוח לקודד את התוכן בשתי צורות קצת שונות שמעשירות את הקידוד ומחזקות אותו.
אלו שמאמינים בלמידה תחת מבנה ומשמעת אחידים מפספסים את מה שהמוח באמת מבקש מאיתנו: להשכיל להפוך למידה לחוויה עשירה בכל החושים, לשבור הרגלים ומבנים כדי לחזק את היכולת להיזכר בעתיד במה שלמדנו.
לכניסה לקישור לחצו כאן