אנו נוטים להגיד באופן אוטומטי ש"אנו לא זוכרים כלום מבית ספר", אך מתברר שלא הכל הוכחד.
סדרת מחקרים ניסו לבדוק מה אנו זוכרים מבית ספר אחרי שחלפו כמה שנים או כמה עשרות שנים. המחקרים מגלים שישנן שאריות זיכרון שנותרו גם כאשר אנחנו משוכנעים שלא נותר דבר.
ככל שנקבל יותר רמזים על התוכן נוכל להתחיל לשלוף אותו בהדרגה. אם נצטרך ללמוד את החומר מהתחלה נבצע זאת יותר מהר מאשר בפעם הראשונה שלמדנו אותו, אפילו אם עברו שנים רבות.
עבור מדריכים ומורים זוהי בשורה אופטימית שלא הכל הולך לאבדון ושהתוכן הלימודי משרת את הלומד אפילו אם הוא לא מודע לכך.