האם ספר הלימוד או הטקסטבוק בעידן ה- AI יהיה "ספר יוצר?" - והאם במקום טקסטים יהיו רק פרומפטים?
האם ספר הלימוד או הטקסטבוק בעידן ה- AI יהיה "ספר יוצר?" – והאם במקום טקסטים יהיו רק פרומפטים?
האם נגיע לעולם של ספרי לימוד גנרטיביים?
העלייה המטאורית בפופולריות של ChatGPT ודומיו מציתים את הדמיון לגבי הדרכים החדשות שבהם נלמד או נצרוך תוכן.
דיוויד ויילי, נשיא ארגון טכנולוגיות הלמידה האמריקאי AEST מדגים זאת בפרסום שהוציא ובו ניסה לדמיין – איך ייראה ספר?
ויילי מסביר שבעידן החדש, במקום "לקרוא", חוויית הלמידה הזו תהיה יותר כמו שיחה ותיתן מענה למצבים רבים שבהם לא הבנו מה שקראנו ורצינו לפנות למישהו שיסביר לנו את זה קצת אחרת.
וכותבי הספרים, לא יכתבו "ספר לימוד" או textbook אלא יכינו אוספים מובנים של הנחיות (פרומפטים).
ספר כזה כבר לא יהיה סטטי ולא לינארי כי הלומדים ישתמשו בהנחיות כדי ליצור אינטראקציה עם מודל שפה רחב שיעמוד לרשותם.
אנחנו כ"מפעילי" הספר נוכל לבקש סקירה כללית, דוגמאות שמעניינות אותנו, תרגולים אינטראקטיביים עם משוב מידי, והכל ברמה מאוד אישית על פי הידע המוקדם הספציפי שלי.
לא הרגשנו בנוח לדבר על הצ'ט GPT מאחורי הגב.. אז שאלנו גם אותו איך הוא חושב שייראה ספר הלימוד העתידי?
מתברר שהוא כבר "חשב" על כל הרעיונות הללו ומצדד בתפיסה שספרי הלימוד יעברו טרנספורמציה משמעותית, שתכלול, בנוסף לכל התיאורים של ויילי, גם עדכונים בזמן אמת לגבי מחקרים, גילויים והתקדמות בכל תחום תוכן.
בנוסף, ה"ספר המחולל" יאפשר יכולת עיון בתוכן בכל שפה, ועשוי להגדיל את הסיכוי שקריאת ספר תהיה חוויה חברתית ושיתופית יותר.
התיאור של "ספר יוצר" או "ספר מחולל" הוא רק דוגמה עד כמה בתקופה שאליה ניכנס, חוסר הדמיון יהיה המגבלה היחידה ליכולת שלנו להשתמש בכלים המוכרים לנו בדרכים חדשות לגמרי.
לכניסה לפרסום לחצו כאן