הנוסחה להנחיה שמקדמת לומדים להצלחות : אכפתיות + ציפיות גבוהות
הנוסחה להנחיה שמקדמת לומדים להצלחות : אכפתיות + ציפיות גבוהות
איך מנחות ומנחים יכולים להבטיח שההתנהגות שלהם יביאו ללמידה אפקטיבית והצלחות?
מחקר מקיף שהתפרסם לאחרונה חקר את השפעת מודל ה- "Warm Demander" – גישה שמאזנת בין חום אישי ואכפתיות לבין דרישות ברורות וציפיות גבוהות.
צוות חוקרים מהולנד ניתח את השפעת האינטראקציה של מנחים מול כיתות מאתגרות ועד כמה היא משפיעה על הישגים והצלחות אחרות.
החוקרים זיהו כי מנחים אפקטיביים פועלים בשני ממדים מרכזיים במקביל ובו זמנית: הם מתבססים על קשר אישי חם לחיזוק תחושת הבטחון בתהליך הלמידה, אבל גם מציבים גבולות, עומדים על עקרונות ושומרים על סטנדרטים.
הצבת הגבולות לא רק שאינה פוגעת במערכת היחסים, אלא להפך, מנחים שמקפידים על סדר כללי, תוך כדי אכפתיות אמיתית, חיזקו את הקשר הם קהל הלומדים שלהם.
מתי קורה כל הקסם הזה? מהמחקר עולה שהאופן שבו המנחה מגיב לאתגרים יומיומיים קובע את איכות מערכת היחסים עם הלומדים.
אם בחלק מהאינטראקציות היומיומיות אנחנו תובעניים אבל עם רמה נמוכה של אכפתיות, או נחמדים ואכפתיים בלי לדרוש הישגים, אנחנו פוגעים בהצלחת הלומדים שלנו.
מה יכול לקחת כל מנחה של כל קבוצה מהתובנות של המחקר?
- את החשיבות של השקעה בקשר אישי- להתעניין בקהל הלומדים, להקשיב להם ולהכיר את העולמות שלהם מחד, אך גם לדרוש מאמץ ולשדר להם שהם מסוגלים להצליח, וזאת תוך כדי הלמידה, ב"רגעים הקטנים".
- לא להיבהל ממתן משוב ישיר, אפילו אסרטיבי כשצריך, אבל מתוך אכפתיות אמיתית. משוב אסרטיבי עם אכפתיות ומשוב אסרטיבי בלי אכפתיות – זה כל ההבדל בין להוביל שיפור או להימנע ממנו.
- שמירה על עקביות בניהול האינטראקציות הכיתתיות- חוקים ברורים ואחידים יוצרים תחושת בטחון ומסגרת תומכת.
הנחיה אפקטיבית היא זו שמחברת בין אכפתיות לבין עמידה על עקרונות.
המנחה שמשדר: "אני איתך, אני מאמין בך, ולכן אני גם דורש ממך" – הוא זה שמוביל ללמידה משמעותית.
הקישור למחקר המלא כאן