רעש רב מונע מאתנו להקשיב וללמוד. חלק מהרעש הוא חיצוני אבל הרבה ממנו הוא פנימי.
בזמן שיעור אנו עשויים "להרעיש" לעצמנו ולא להקשיב. זה יכול להיות שיר שתקוע בראש, חלום בהקיץ או ספקות לגבי היכולת ללמוד את החומר.
מאמר חדש מציע לאמן את הלומדים במיומנות ההקשבה כדי לאפשר למידה משמעותית יותר. המודל מנחה ב- 4 שלבים איך להקשיב. מתחילים בעצירת הדיאלוגים הפנימיים בראש, ממשיכים בציפייה ללמידה חדשה ומסיימים ב"ניגון מחדש" של האינפורמציה שנכנסה.