חוקרים ביקשו מ- 3 קבוצות ללמוד מיומנות חדשה.
הקבוצה הראשונה תרגלה פעם אחת, הקבוצה השניה תרגלה פעמיים עם 6 שעות הפסקה. הקבוצה השלישית תרגלה פעמיים, כמו הקבוצה השניה, אלא שהתרגול השני היה שונה מהתרגול הראשון, מגוון יותר ואף קשה יותר.
לאחר זמן זהה נבחנו הקבוצות על הפעלת המיומנות הבסיסית. כצפוי, הקבוצה שתרגלה פעמיים הצליחה יותר מהקבוצה שתרגלה פעם אחת. הגילוי המפתיע היה שביצועי המיומנות של הקבוצה השלישית היו טובים פי 2 מביצועי הקבוצה השניה. כלומר, רכישת מיומנות מתבצעת באופן מיטבי לא רק בגלל תרגול חוזר, אלא בגלל גיוון המשימה והוספת קושי אחר לגביה.
רוצים להגיע למיומנות גבוהה של הלומד? הקפידו לתרגל אותו באופנים מגוונים ואף קשים יותר ממה שהוא נדרש אליהם. |