כוחה של למידה מותאמת אישית

שיתוף

כוחה של למידה מותאמת אישית

 

 

לפעמים צריך קצת מספרים מול העיניים כדי להיווכח בהשפעתה של למידה בהתאמה אישית.

 

מחקר מעניין מלמד שכשאין לנו יכולת לשלוט על הקצב הלמידה שלנו, אנחנו נזכור עשרות אחוזים פחות ממה שיזכרו אלו שלמדו בקצב האישי המותאם להם.

 

בנוסף זמן הלמידה שלנו יהיה ארוך יותר.

 

החוקרים מאוניברסיטת פלורידה חילקו לומדים ל- 3 קבוצות שלמדו פריטי תוכן .

 

הם בחנו כמה פריטים הצליחו הלומדים לרכוש עד להצטברות של תוכן גדוש שגרם להם לטעות 3 פעמים ברצף כאשר נשאלו על מה שלמדו.

 

2 קבוצות מתוך ה- 3 התמודדו עם כמות מוכתבת מראש של פריטי תוכן ולגביה נבדק קצב הרכישה של הלמידה שלהם.

 

לקבוצה השלישית פשוט למדה בקצב האישי שלה, כל אחד עם הזמן שהוא צריך כדי לרכוש את התוכן ולהגיע לרמת השליטה שנבדקה בשאר הקבוצות.

 

מומחה הלמידה דונלד קלארק שניתח את המאמר לאחרונה, מראה שבקבוצות שבהם היקפי וקצב הלמידה הוכתבו מראש, הלומדים זכרו 39-47% ממה שלמדו.

 

לעומת זאת, אלו שלמדו בקצב אישי זכרו הרבה יותר   – 76% מהפריטים.

 

הלמידה לא רק היתה אפקטיבית יותר, אלא גם יעילה.

 

אלו שלמדו בקצב האישי שלהם הגיעו לרמת שליטה מהר יותר מאלו שהיו תחת היקפים מוכתבים מראש.

 

המחקר מחזק ההבנה על עוצמת ההשפעה שמתרחשת כאשר קצב הלמידה שלנו מוכתב מהיכולת שלנו לרכוש ידע חדש ולא מהספקים שהוכתבו מראש עבור כולנו (כפי שקורה כמעט כל פעם שנכנסים לכיתה מרובת משתפים לשיעור או הרצאה).

 

זה אמנם מחקר בודד, על אוכלוסייה ספציפית (ילדים) בעולם תוכן ספציפי (אוצר מילים) אבל הוא מצטרף למחקרים רבים ומגוונים בתחום.

 

קצב הלמידה צריך להיות מושפע מרמת המיומנות של הלומדים באותו עולם תוכן, כל אחד והקצב שלו, ולא מהספקים אחידים

 

בעידן ה – AI יהיה קל יותר ללמוד בהתאמה אישית, כך שנתוני המחקר יכולים לספק רוח גבית לקידום של עיצוב הזדמנויות למידה כאלו.

 

הקישור למחקר המלא כאן, והניתוח שלו כאן

 

x