כיצד תומכים בלומדים שרוצים לסכם טוב מפגש למידה? באמצעות דף פיגומים

שיתוף

כיצד תומכים בלומדים שרוצים לסכם טוב מפגש למידה? באמצעות דף פיגומים

מי שנכנס להרצות, מקווה שהלומדים שלו יסכמו את מה שהוא אומר. אך מדריכים, מורים ומרצים שרוצים להבטיח שהלומדים יסכמו באופן אפקטיבי יכולים לסייע להם בכך שיחלקו להם "דף פיגומים" ויבקשו מהם לסכם עליו.

מחקר שנערך בנושא כלל 6 סוגים שונים של דפי עזר שלומדים קיבלו על מנת שיסכמו את החומר. כל דפי העזר כללו כותרות של מה שהולך להיות מוצג בשיעור ואת השאלות הגדולות שהשיעור יעסוק בהן. חלק מהדפים עודדו כתיבה מפורטת של התוכן על ידי התלמידים וחלק היו פיגומים יותר גרפיים, כלומר ראשי הפרקים של השיעור היו פרוסים על גבי העמוד באופן שיצר מבנה ויזואלי לשיעור.

כל עוד הועברו שיעורים בנושאים עובדתיים פשוטים, כל עמודי הפיגומים הביאו לאותה תוצאה לימודית, אך ככל שהתכנים נעשו מורכבים יותר ללמידה, הפורמט האפקטיבי ביותר היה פורמט יותר גרפי, אבל לא כזה שעודד רישום מלא של החומר אלא דוקא רישום חלקי שחייב את הלומד להתאמץ יותר בלהיזכר במלוא התוכן שמאחוריו.

השימוש בדפי פיגומים יכול לתת ללומדים את העוגן שהם זקוקים לו כדי לסכם את השיעור באופן מובנה ובלי לחץ.

לכן לחלק ללומדים מעין "דף מארגן" גרפי בתחילת השיעור ולבקש מהם לסכם על גביו לא רק יעזור להם להבין את החומר טוב יותר (בעיקר אם הוא מורכב), אלא גם יעודד לאמץ את הפרקטיקה הזו כשיטה קבועה בכל השיעורים בהם הם לוקחים חלק.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x