לא נמצא קשר בין ערכי הליבה של ארגון לבין דיווחי העובדים על התרבות הארגונית אצלם

שיתוף

ע"פ מחקר שבחן 500 ארגונים:
לא נמצא קשר בין ערכי הליבה של ארגון לבין דיווחי העובדים על התרבות הארגונית אצלם

האם הארגונים יודעים to walk the talk לגבי הערכים שחשובים להם? או שמדובר בפוסטר של תדמית ללא מהות פנימית?

כמעט כל ארגון שמכבד את עצמו מגדיר 3-7 ערכי ליבה שמאפיינים אותו ורוב הארגונים מפרסמים את הערכים שלהם ומבליטים אותם בערוצי תקשורת שונים בתוך ומחוץ לארגון.

מחקר מקיף ומרתק של MIT בחן כ- 500 ארגונים כאלו ולא מצא שום מתאם בין ערכים ארגוניים כאלו או אחרים (כגון: יושרה, שיתוף פעולה, חדשנות או מצויינות), לבין התחושות הסוביקטיביות של עובדים באותו ארגון כלפי התרבות הארגונית אצלם.

מסקנת החוקרים היא שארגונים כלל לא מתנהלים באופן שדומה להצהרות שלהם, המתאם חלש מאוד ובמקרה של ערכים מסוימים (כמו "הלקוח במרכז" ו"חשיבות המגוון האנושי") המתאם אפילו שלילי.

החוקרים ממליצים להנהלה הארגונית לשפר את התקשורת הארגונית לגבי הערכים הארגוניים, להבהיר באופן קונקרטי יותר מהן ההתנהגויות המצופות כנגזרת מאותם ערכים (שלעיתים מנוסחים באופן גבוה וערטילאי) ולבחור בערכים יותר מובחנים ופחות גנריים כדי להגביר את הסיכוי לבנות זהות ייחודית לארגון (במחצית מהארגונים יש את אותם 3 ערכים בדיוק).

לכניסה לקישור לחצו כאן

x