ישנן סיבות רבות וטובות לשלב אמצעים דיגיטליים בתהליכי למידה, אך התאמה למאפייני דור הדיגיטל או דור המילניום, איננה ההצדקה לכך.
במחקר שהתפרסם לאחרונה לא נמצאה כל הוכחה שתלמידים או סטודנטים צעירים ניחנים במאפיינים שונים מדורות מבוגרים יותר באופן צריכה של טכנולוגיה ובעיבוד של מידע דיגיטלי.
גם הטענות על יכולות גבוהות יותר של מולטי-טסקינג בקרב צעירים התבררו כמיתוס. הצעירים, כמו המבוגרים, משלמים מחיר קוגנטיבי גבוה על נסיונות לבצע מספר משימות בו זמנית.