מדברים עם הידיים? מחוות ותנועות גוף של הלומדים ושל המלמדים מסייעות ללמידה טובה יותר
מדברים עם הידיים?
מחוות ותנועות גוף של הלומדים ושל המלמדים מסייעות ללמידה טובה יותר
המחקרים מראים שמחוות ותנועות גוף מסייעות להעביר מסרים למי שמקשיב לנו ועוזרות לנו לחשוב וללמוד.
שדה מחקר שהולך ומפתח בוחן את הפוטנציאל של תנועות הידיים והגוף שלנו גם כלומדים וגם כמלמדים
מתברר שלומדים זוכרים יותר אם הם "מדברים עם הידיים" או צופים במנחה שעושה זאת, אפילו אם הם לא מודעים לתנועות אלו או לסיבה שהן מתרחשות.
סדרה של שני מחקרים שפורסמה לאחרונה בעיתון "סיינטיפיק אמריקן", מתארת שדה ניסויים בו 200 איש התבקשו לצפות בהרצאת וידאו הכוללת גם מידע סטטיסטי שהוצג בגרפים ותרשימים.
קבוצה אחת צפתה בסרטון ללא ביצוע כל פעולה נוספת ואחרת התבקשה להזיז את הידיים בזמן ההסברים באופן דומה לתנועה בגרף, מבלי שידעו כמובן מה המחקר מבקש לבדוק.
הקבוצה שזזה זכרה יותר מהתוכן הלימודי.
המחקר מראה שלא רק שאנחנו זוכרים יותר טוב אם נזוז קצת אלא שתנועת הגוף משפרת את תשומת הלב והמעורבות שלנו ככל שתהליך הלמידה מתארך.
אז אם גם אתם מאלו שפותחים וסוגרים כפות ידיים כשאתם מדברים או שתנועות הידיים שלכם חותכות את האוויר, שווה לדעת שזה טוב לחשיבה, למידה וזיכרון.
תנו גם לגוף "לדבר" בזמן תהליך הלמידה.
לכניסה לקישור לחצו כאן