מה יכולים אנשי למידה "לגנוב" מאנשי שיווק?
מה יכולים אנשי למידה "לגנוב" מאנשי שיווק?
למקצוע הלמידה והשיווק יש הרבה מן המשותף כי בשניהם מבקשים לשנות דפוסי התנהגות או חשיבה, בין השאר באמצעות פתרונות תוכן.
אז מה יש למקצוע פיתוח ותכנון הלמידה ללמוד מעולמות השיווק הדיגיטלי?
שכלול השיטות שבהם ניתן לגייס ולרתום לומדות ולומדים יכול לסייע לאנשי למידה להבטיח אחוז מעורבות גבוה יותר, רגעים מרובים יותר של למידה והגברת תחושת הרלוונטיות לטובת למידה מעמיקה ומותאמת יותר.
יו טאן מחברת KONA פרסם 10 מונחים שכדאי לאנשי למידה "לגנוב" מעולמות השיווק, והנה 4 מתוכם:
- אסטרטגית תוכן
במקצועות השיווק הדיגיטלי עובדים (בין השאר) על תכנית תוכן קבועה, שתאפשר אינטראקציה עם קהל היעד באופן תדיר ומתמשך. תוכנית כזו מפולחת לקהלים וצרכים. נשות ואנשי למידה חושבים לרוב במונחים של תכנית למידה אחת וספציפית, ולא תמיד עוסקים בבנייה של מסע חוויות למידה מתמשך ומותאם.
אסטרטגית תוכן מתייחסת לתכנון, פיתוח, וניהול של תוכן לקהלי יעד שונים על מנת לחזק מותג ולהגדיל תחושות מחוברות ושייכות.
כך, ניתן להרחיב את הזמן שקהל היעד שלנו מקדיש ללמוד דרכנו ואפילו לגרום להם ללמוד בלי להרגיש.
- CTA – קריאה לפעולה (call to action):
רוצים לומדות ולומדים מתמידים ומעמיקים יותר?
אל תסיימו פיתוח יחידת למידה בלי לסמן את "הצעד הבא" שתרצו שהם יבצעו.
תמיד טוב להציע עוד פעולה אחת קונקרטית, מפתה ובעלת ערך כדי לגרום להם ללמוד עוד קצת, בלי לבלבל אותם.
- פרסונה
פרסונה היא ייצוג של הלומדת או הלומד, בהתבסס על נתונים שנאספו עליהם.
לרוב קהל היעד של תוכנית מסוימת יכלול פרסונות מרובות שכל אחת מהן דורשת מסרים שונים ובעלת הרגלים אחרים בזמני הלמידה וערוצי צריכת התוכן המועדפים.
האם הלמידה מתרחשת מהמחשב או הנייד? באופן מעמיק או מרפרף? מתוך מוטיבציה פנימית או חיצונית?
פענוח הפרסונות יאפשר עיצוב פתרונות למידה באופן מותאם אישית.
4. בדיקת A/B
לא בטוחים איזה תוכן או מסר יתפוס יותר? נסו יותר מאחד.
בדיקת A/B היא תהליך השוואת שתי גרסאות של תוכן כדי לראות מי מעוררת יותר תשומת לב ומה ישפיע על הקהל שלנו ללמוד.
בעידן של הפצת דיגיטל אפשר לחלק את הקהל לשתי קבוצות ולראות מה היה המסר, ערוץ ההפצה או התוכן שהביא להתעניינות גדולה יותר בתכני הלמידה שלנו.
לכניסה לפרסום המלא לחצו כאן