מה מועיל יותר - ללכת להרצאה או לצפות בהקלטה מצולמת שלה?

שיתוף

מוסדות אקדמיים רבים בארה"ב מציעים ללומדים אפשרות לצפות בהקלטה מצולמת של ההרצאות המתרחשות בכיתות.

חוקרים שבדקו האם האפשרות לצפות בהקלטה מועילה לתהליכי הלמידה של הסטודנטים, טוענים שהדבר מזיק להישגים שלהם, מקטין את הנוכחות שלהם בכלל הקורסים ושעצם ההסתמכות על ההקלטות במקום הגעה לשיעורים פוגעת בסיכויי ההצלחה שלהם באותם קורסים.

המחקר פורסם לפני זמן קצר וכבר עורר ביקורות על כך שבוצע על מדגם קטן מדי (160 הרצאות פרונטליות ומוקלטות), אך הוא עשוי לסמן שצפייה פסיבית בסרטון וידאו ארוך של הרצאה מצולמת עוד פחות אפקטיבית מצפייה פסיבית באותו מרצה בכיתה.

לכניסה לקישור לחצו כאן

x