מנהיג טוב לא מנסה להיות הכי חכם בחדר.
מנהיג טוב לא מנסה להיות הכי חכם בחדר.
כישלונות ארגוניים גדולים מתרחשים לעיתים רק בגלל מנהל שחשב שכל התשובות צריכות להיות אצלו.
הסופרת והמרצה ברידג'ט הייקינס ממליצה למנהלים הרגל הפוך: לדאוג לא להיות האדם הכי חכם בחדר ולהשכיל לגייס אנשים חכמים יותר ממנו בתחום אחד לפחות.
עובדים שחשים שהמנהל שלהם צריך תמיד להיות צודק נוטים, באופן טבעי, להיות מתוסכלים יותר וחסרי מוטיבציה וגם להתפתח פחות בקריירה.
בנוסף, להיות אחד ש"יודע הכל" מעורר ניכור רגשי. אף אחד לא באמת אוהב מישהו שתמיד יודע הכל.
דווקא הצגה של פגיעות מסוימת מייצרת מנהיגות מקרבת יותר ואותנטית יותר מול הצוותים.
בעידן של כל כך הרבה ידע וכל כך הרבה התמחויות, היכולת להודות שאין לך תשובות היא תכונה קריטית של מנהיג.
היא אינה מפחיתה מהסמכות הניהולית שלו ומזה שבסוף הוא נדרש לקבל החלטות.
ברגע שמנהל מבין שהתפקיד שלו הוא לא להיות בעל התשובות לכל דבר,הוא שואל יותר שאלות, לא נבהל מביקורת או מאמירות כמו "אני לא יודע", ומרחיב את הפרספקטיבה של הראייה שלו.
מנהיגות כזו פותחת פתח לעובדים לתת משוב ולשתף רעיונות, משהו שעובדים מאוד אוהבים לעשות, אם הם מרגישים שיש אוזן קשבת בצד השני.
לכניסה לקישור לחצו כאן