מתי בלבול, תסכול וקצת כאוס מועילים לתהליכי למידה
מתי בלבול, תסכול וקצת כאוס מועילים לתהליכי למידה
חשוב לנו כל להבטיח תהליכי למידה חלקים וזורמים ללומדות וללומדים שלנו אבל רגעים קלים של תסכול, בלבול ואפילו כאוס לאורך תהליך הלמידה יכולים להיות ה- game changer שיהפוך את הלמידה לאפקטיבית וישימה.
המתח הזה בין הרצון "לרפד"את הלמידה ולשמור על לומדים רתומים לבין הרצון לאתגר ולהוציא מאיזור הנוחות, מעסיק כל מי שעוסק בפיתוח תהליכי למידה או הנחיה שלהם.
סרישטי סגל מחברת Next Leap מסמנת 3 נקודות לאורך מסע הלמידה שבהם כדאי דווקא קצת לערער, כדי להיבנות טוב יותר:
1. בלבול בהתחלה- בהירות בסוף
התחלת מסע למידה עם תחושה מסוימת של בלבול או תסכול יכולה להיות בדיוק מה שיגייס את הלומדות והלומדים שלנו ללמוד.
הצגה של נתון או תובנה שסותרת את האמונות הקודמות שיש בנושא מסוים, שאלה קצת קשה על משהו שנראה מוכר וידוע, הם אלו שגורמים לנו להבין שיש משהו שאנחנו לא יודעים.
זהו צעד ראשון וחשוב בדרך ללמידה איכותית.
2. עלייה במורכבות התרגילים
תרגול ראשון בנושא מסויים יכול להיות פשוט ולאפשר תחושת מסוגלות, החכמה היא להגביר הילוך בתרגולים הבאים כך שיהפכו למורכבים יותר לאורך זמן, וימנעו תחושת אשלייה שהלמידה הראשונית מספקת ואין צורך להעמיק.
המדרגות שבמעבר בין תרגיל לתרגיל מאפשרות ללומדים להתמודד עם המורכבות ההולכת וגדלה.
3. לערבב את התוכן
ערבוב של נושאים ופריטי תוכן יכול להרגיש קצת כאוטי באותו רגע אבל משפר מאוד את האפקטיביות של הלמידה. המחקרים מראים שערבוב נושאים ותכנים מגביר את המאמץ שלנו והמאמץ הנוסף הזה גורם לנו לזכור יותר טוב.
בשלבים מאוחרים של תהליך הלמידה כדי לתרגל ולאתגר באופן שלוקח את כלל התכנים ביחד ולא במקבצים שונים לפי נושא. התחושה הקלה של הכאוס משתלמת בטווח הרחוק.
לכניסה לקישור לחצו כאן